• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

سهمیه جهانی هندبال ایران محفوظ می‌ماند/ بدون مسئول حق بازی نیست

  • 29 شهریور 1400 - 20:43
سهمیه جهانی هندبال ایران محفوظ می‌ماند/ بدون مسئول حق بازی نیست

به گزارش مهر، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی رقابت‌های قهرمانی جهان از ۲۳ شهریورماه با حضور ۱۱ تیم در اردن آغاز شده و قرار است ۵ تیم جواز حضور در این رویداد جهانی را کسب کنند. تیم ایران هم اکنون با سه برد و یک باخت با اختلاف گل زیاد نسبت به تیم میزبان در رده دوم جدول گروه دوم جای دارد.

با مثبت شدن تست کرونای اعضای کادر فنی تیم شامل مربی، کمک مربی و مدیر فنی و یکی از بازیکنان، شرایط برای تیم ایران کمی سخت شده است به طوری که مربیان روز گذشته تیم را به صورت تلفنی و با کمک سرپرست و فیزیوتراپ هدایت کرده‌اند.

به همین واسطه مهر با میترا نوری عضو هیأت رئیسه فدراسیون هندبال کشورمان، عضو کمیته توسعه و روابط عمومی کنفدراسیون هندبال آسیا و عضو کمیته فنی مسابقات قهرمانی زنان آسیا گفتگو کرد.

وی در این گفتگو این اطمینان را داده که تیم ایران در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی حتی در صورت عدم ادامه مسابقات، سهمیه‌اش محفوظ خواهد ماند.

* مهر – با توجه به شرایطی که برای تیم ملی هندبال بانوان پیش آمده آیا میزبان امروز و فردا و قبل از بازی با سوریه هم از تیم تست کرونا خواهد گرفت؟

– میترا نوری: اینجا طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده برای مسابقات هر ۷۲ ساعت از کلیه نفرات حاضر اعم از بازیکن مربی کادر اجرایی و داوران و تمامی عواملی که حاضر هستند تست کرونا می‌گیرند. اما با توجه به اینکه تست کاروان ایران شامل چهار نفر از کادر فنی مربیان و یک بازیکن مثبت شده است هر ۲۴ ساعت از آنها تست خواهند گرفت. دیروز تیم ایران فقط به اتفاق سرپرست و فیزیوتراپ در مسابقات حاضر بود و به لطف خدا هم برنده مسابقه با اردن بود. ما از کادر برگزار کننده مسابقات خواسته‌ایم که با توجه به اینکه شرایط و حال عمومی خانم شافعیان و صونا بیداد خوب است یک بار دیگر از این نفرات تست بگیرند شاید خطایی در تست کووید صورت گرفته باشد. با توجه به اینکه روز گذشته ساعت ۱۰:۳۰ از تیم تست گرفته شده امروز هم این تست از بازیکنان گرفته شده است.

* آیا اگر اعضای دیگر کادر فنی هم دچار مشکل شده و تست کرونای آنها مثبت شود مشکلی برای ادامه بازی‌ها پیش می‌آید و چطور می‌شود این مشکل برای تیم ایران حل شود؟

– طبق قانون حتی شده از نفرات «آفیشیال» باید کنار تیم به عنوان مسئول و سرپرست یا مربی حضور داشته باشند و گرنه به تیم اجازه بازی نمی‌دهند.

* اگر تیم بتواند به جمع چهار تیم برتر راه بیابد و از آن سو در صورت افزایش تعداد کرونا مثبت‌ها چه اتفاقی برای ایران خواهد افتاد آیا سهمیه جهانی برای ما محفوظ خواهد ماند یا خیر؟

– تیم ایران فردا با سوریه بازی خواهد داشت که حتی یک تساوی هم می‌تواند این تیم را راهی مرحله نیمه نهایی کند و در آن صورت کسب سهمیه جهانی برای تیم ایران قطعی است. امیدواریم مشکل دیگری برای تیم بوجود نیاید. اما در صورتی که تیم نتواند مسابقات مرحله دوم را ادامه دهد سهمیه جهانی اسپانیا برای ایران محفوظ خواهند ماند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

* آیا به غیر از ایران کشور دیگری هم دچار چنین مشکلی شده‌است یا خیر و آیا میزبان تدابیری برای دریافت کمک‌های پزشکی درمانی به مبتلایان کرونایی تیم ما داشته است یا خیر؟

– تنها کشوری که در حال حاضر بازیکن و مربی مبتلا به کرونا دارد ایران است. این نفرات هم اکنون در اتاق‌های خود در هتل قرنطینه هستند. شرایط عمومی آنها خوب است. مسئولان برگزاری امکاناتی چون پزشک و بیمارستان را برای تیم‌ها در نظر گرفته‌اند و حتی روز گذشته خانم قانع و اقای رزمگر به بیمارستان مراجعه کرده و از آنها اسکن ریه گرفته‌اند و حتی به آنها گفته شده که در صورت نامساعد بودن شرایط شأن می‌توانند بستری شوند. به هر حال از بین چهار نفر کرونایی تیم فردی که حال بدی داشته باشد نداریم. تست از همه عوامل ۷۲ ساعته است اما از ایران هر ۲۴ ساعت تست می‌گیرند. در کنار آن از تیم فلسطین هم که در چند روز قبل بازی رو در رو داشته‌ایم تست کرونای مجدد گرفته‌اند و احتمالاً ۲۴ ساعته از این نفرات تست خواهند گرفت.

به گزارش مهر، مسئولان برگزاری مسابقات امروز طبق پروتکل اعلامی قبلی از کلیه نفرات تیم ملی هندبال بانوان به همراه کلیه تیم‌های دیگر (هر ۷۲ ساعت) تست کرونا گرفته‌اند. به تیم ایران امروز اجازه تمرین در سالن را نداده‌اند و بازیکنان در اتاق‌های قرنطینه هستند. برای حل مشکل مربی و سرپرست نیز علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان راهی اردن شده است.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۳ شهریور الی سوم مهر در اردن برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.