• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

سلب میزبانی والیبال،تعلیق راگبی و پس‌گرفتن کمربند افتخاری «پوتین»

  • 10 اسفند 1400 - 23:37
سلب میزبانی والیبال،تعلیق راگبی و پس‌گرفتن کمربند افتخاری «پوتین»

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی والیبال امروز سه شنبه اعلام کرد که میزبانی مسابقات جام جهانی والیبال که قرار بود شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی روسیه برگزار شود، از این کشور سلب شده است.

این تصمیم در ادامه تحریم‌های ورزشی است که فدراسیون‌های جهانی علیه روسیه و به دلیل حمله نظامی به اوکراین گرفته‌اند.

به گفته فدراسیون جهانی والیبال، میزبان جدید این مسابقات به زودی معرفی خواهد شد. در روزهای گذشته، میزبانی لیگ ملت‌های والیبال هم از روسیه سلب شده بود.

سلب میزبانی والیبال،تعلیق راگبی و پس‌گرفتن کمربند افتخاری «پوتین»

همچنین فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «صلح گرانبهاتر از پیروزی است» اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم و اعلام کرد کمربند مشکی افتخاری «دان ۹» را که در سال ۲۰۱۳ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعطا کرده بود، پس می‌گیرد.

پیش از این فیفا و یوفا هم روسیه را از تمام مسابقات بین‌المللی فوتبال کنار گذاشته بودند و میزبانی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ اروپا هم از روسیه گرفته شد.

سلب میزبانی والیبال،تعلیق راگبی و پس‌گرفتن کمربند افتخاری «پوتین»

اما تحریم‌های ورزشی روسیه به این موارد محدود نمی‌شود و چند فدراسیون جهانی دیگر از جمله راگبی هم وارد عمل شده است. فدراسیون جهانی راگبی فدراسیون‌های روسیه و بلاروس را تا اطلاع ثانوی از انجام کلیه فعلیت‌های بین‌المللی و فرامرزی منع کرده است. علاوه بر این، فدراسیون راگبی روسیه از عضویت جهانی به حالت تعلیق در آمد.

در بیانیه فدراسیون راگبی که امروز سه شنبه منتشر شده است، مجدداً «حمله تهاجمی روسیه به اوکراین و تسهیل این اقدام از سوی بلاروس» محکوم شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «خانواده جهانی راگبی در همبستگی با همه کسانی که تحت تأثیر این رویدادهای عمیقاً ناراحت کننده قرار گرفته‌اند متحد شده و به جامعه جهانی در فراخوان برای بازگرداندن صلح می‌پیوندد.»

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.