• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

سلاح های غربی در اوکراین به صورت سازمان یافته منهدم می شوند

  • 01 دی 1401 - 12:52
سلاح های غربی در اوکراین به صورت سازمان یافته منهدم می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین، گفت که نیروهای ارتش روسیه سلاح های غربی را به صورت سازمان یافته در اوکراین منهدم می کنند.
وی افزود: آنها در واشنگتن نمی دانند که هر سلاحی غربی که به اوکراین ارسال شود، به صورت سازمان یافته از جانب ارتش ما منهدم می شود و سامانه موشکی پاتریوت برغم هشدارهای مسکو در این زمینه به کی‌یف ارسال می شود
سفیر روسیه در واشنگتن، ضمن ابراز نگرانی درباره اینکه اوکراینی ها تخصص لازم برای استفاده از سامانه پاتریوت را ندارند، افزود: به باور من همه می دانند که سرنوشت افرادی که این سامانه را در اوکراین راه اندازی خواهند کرد، چه خواهد بود.
وی ادامه داد: ما بارها تاکید کردیم که اقدامات تحریک آمیز از جانب آمریکا منجر به تشدید تنش خواهد شد و پیامدهای این تنش غیر قابل پیش بینی است.
وی همچنین طی اظهاراتی در واکنش به سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن گفت: سفر به سبک هالیوودی رئیس رژیم کی‌یف به واشنگتن تایید می‌کند که اظهارات مسالمت آمیز دولت آمریکا مبنی بر عدم تمایلش برای آغاز رویارویی با روسیه تنها کلمات توخالی است.
وی افزود واشنگتن همه منابع عظیم، تسلیحات و قابلیت‌های اطلاعاتی خود را روی کی‌یف متمرکز کرده تا ایده دیوانه‌وار شکست روس‌ها در میدان را دنبال کند.
این دیپلمات روس با بیان این که مسکو همواره تلاش کرده در تمام سطوح به عقل سلیم متوسل شود، افزود ارسال تسلیحات مدرن و دوربرد و سایر اقدامات تحریک آمیز از سوی ایالات متحده و متحدانش منجر به تشدید تنش با پیامدهایی می‌شود که حتی تصورش هم غیرممکن است.
گفتنی است، کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور اختصاص کمک ۱ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را صادر کرده است. بر اساس سند منتشر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دستوری را برای تخصیص یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به مبلغ یک میلیارد دلار امضا کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36094

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.