• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سفر به شمال در تمام فصل‌ها با بهترین قیمت

  • 08 آذر 1400 - 3:30
سفر به شمال در تمام فصل‌ها با بهترین قیمت

اکثر سفرها به دلیل گردش و گشت و گذار و تفریح انجام می‌شود. لذت سفر به شهری دیگر دیدن جاذبه‌های آن شهر است. زمان سفر تمام فکر ما باید به لذت بردن از فضای جدید باشد. شمال ایران همیشه یکی از مقاصد گردشگری برای دوست‌داران سفر بوده است. این قسمت از ایران در تمامی فصول طرفدار خواهد داشت.

سد میجران؛ رامسر

شهر رامسر عروس شهرهای شمالی نامیده می‌شود. این شهر همیشه جاذبه‌های زیادی برای گشت و گذار و تفریح دارد. سد میجران رامسر برای هر بیننده‌ای جذاب خواهد بود. این سد در جنوب شرقی شهر زیبای رامسر قرار گرفته است.

سد میجران یک سد خاکی است. این سد میان کوه دالخانی و اربه کله قرار دارد. وجود این سد زیبایی منطقه را صد چندان کرده است. سال ۱۳۸۲ شمسی این سد خاکی به منظور تامین آب زراعی ساخته شده است. این سد صنعت گردشگری شهر رامسر و شهرهای اطراف خود را توسعه داده است.

ارتفاع سد نزدیک به ۶ متر به ثبت رسیده است. ضخامتی که برای این سد در نظر گرفته شده است ۲۲۰ متر بوده و حجم آبی که در سد ذخیره می‌شود ۸ میلیون متر مکعب گنجایش دارد.

سامانه جاباما؛ رامسر

سایت اقامتگاهی جاباما رامسر را برای خدمات اقامتی پوشش می‌دهد. این سامانه نزدیک به ۳۰۰ اقامتگاه و هتل را در شهر رامسر دارد. برای سفر اگر رامسر را انتخاب کرده باشید جاباما خدمات ارزنده‌ای برای شما خواهد داشت. کلبه، سوئیت، بوم‌گردی، ویلا، هتل و… انواع اقامتگاه‌ها در شهر زیبا و عروس دریای خزر است.

اجاره ویلا در رامسر با سامانه جاباما راحت‌ترین راه برای یک سفر بی دغدغه و شاد خواهد بود. اجاره ویلا کار شما را برای برنامه‌ریزی یک سفر خانوادگی و دوستانه راحت می‌کند.

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی؛ رشت

رشت مرکز استان گیلان است. این شهر شمالی پرجمعیت‌ترین شهر این منطقه است. یکی از جاذبه‎‌ها در این شهر آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی خواهد بود. این سردار بزرگ به سردار جنگلی نیز معروف شده است.

میرزا کوچک خان در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در ماه آذر درگذشت. وی را در شهر رشت به خاک سپرده و برای او مقبره‌ای به دلیل رشادت‌هایش ساخته‌اند. این مقبره در قبرستان سلیمان داراب برای میرزا بنا نهاده شده است. ساختمان مقبره از معماری سنتی شهر و تا قسمتی معماری اسلامی الهام گرفته است. آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی ثبت ملی نیز شده است.

آرامگاه کوچک جنگلی در جنوب شهر رشت قرار دارد. اطراف مقبره هم‌رزم‌های میرزا به خاک سپرده شده‌اند. شاعر مردمی گیلان نیز در کنار مقبره میرزا دفن شده است. این شاعر بلندآوازه شیون فومنی نام دارد. مشاهیر بزرگ دیگری نیز در این گورستان رشت هستند. ابراهیم فخرایی، محمود بهزاد، میرزا کسمایی و… از مشاهیر بزرگ ایران هستند که در گورستان محله سلیمان داراب به خاک سپرده شده‌اند.

مسجدی کنار آرامگاه قرار دارد که نام آن مسجد سلیمان داراب است. آرامگاه عارف گیلانی به نام سلیمان ابن دارائی در این مسجد قرار گرفته که بسیار مورد توجه اهالی شهر رشت و گردشگران است.

سامانه جاباما؛ رشت

هر زمان قصد کردید به شهر رشت سفر کنید قبل از آغاز مسافرت سری به سامانه جاباما بزنید. اجاره ویلا در این شهر استان گیلان با وجود مرجع آنلاین اقامتگاهی کار ساده‌ای خواهد بود. وارد صفحه اصلی سایت جاباما شوید. کلمه رشت را در قسمت ذره‌بین یا جست‌وجو وارد کنید. یک لیست بلند بالا به شما نمایش داده خواهد شد.

اجاره ویلا در شهر رشت از زمان آغاز به کار جاباما دیگر کار مشکلی نیست. این قسمت از سفر خود را به عهده سایت جاباما بگذارید و با آسودگی خیال سفر خود را شروع کنید. جاباما، مرجع و منبع آنلاین رزرو اقامت در ایران شده است.

مرداب کندوچال؛ چالوس

شهر چالوس استان مازندران شهر پر رفت و آمدی است. این شهر یک جاذبه دیدنی و گردشگری بسیار زیبا دارد. این جاذبه چالوس مرداب کندوچال نام گرفته است. این مرداب که عمقی نزدیک به ۵ متر را دارد در میان جنگل فین در چالوس قرار گرفته است.

وسعت مرداب کندوچال ۱ هکتار برآورده شده است. درختان بسیاری اطراف جنگل را پوشانده است. محوطه داخلی مرداب نی و گیاهان مردابی را دارد. مرداب از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود. نکته قابل توجه در این مرداب شیرین بودن آب آن است. پرندگان زیادی در اطراف مرداب کندوچال زندگی می‌کنند که این خود یکی از جاذبه‌های این مرداب خواهد بود.

بازدید از این مرداب و جنگل اطراف آن در تمامی فصول می‌تواند برای شما جالب باشد. شما برای ورود به منطقه مرداب ابتدا باید خود را به جنگل فین برسانید. این جنگل در جنوب شهر چالوس قرار گرفته است. راهنمای محلی برای رسیدن به این جاذبه طبیعی چالوس گزینه مناسبی است.

سامانه جاباما؛ چالوس

جاده چالوس که به انتها رسیده باشد شهر چالوس خودنمایی خواهد کرد. اگر این شهر شمالی را برای اقامت خود انتخاب کرده باشید جاباما کمک بزرگی برای شما است. سامانه جاباما در این شهر استان مازندران اقامتگاه‌های زیبایی دارد.

اجاره ویلا در شهر چالوس به سلیقه شما بستگی دارد. شما حتما برای اجاره ویلا در این شهر امکاناتی را در نظر خواهید داشت. جاباما این امکان را به شما داده است که براساس علایق خود یک اقامتگاه مناسب برای خود در شهر چالوس انتخاب کنید.

اجاره ویلا در چالوس یک نیاز برای شما در زمان سفر به این شهر خواهد بود. گزینه‌های اقامتی که در سایت جاباما قرار دارد این نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

شمال ایران به سه استان تقسیم شده است. این سه استان شمالی در مجموع با واژه شمال معرفی می‌شوند. استان‌های شمالی ایران حاشیه دریای خزر را پوشانده‌اند. اکثر کسانی که به این خطه سفر می‌کنند به دلیل وجود این دریا است. دریای خزر یا همان دریاچه خزر قسمت وسیعی از شمال ایران گسترده شده است.

سه استان گلستان، مازندران و گیلان مناطق سرسبز و دیدنی زیادی دارند. بخش زیادی از جنگل‌های ایران در این سه استان که جنوب دریای خزر را پوشانده، قرار گرفته‌اند. هر فصل در این استان‌ها زیبایی خاصی برای خود دارد. شمال ایران سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.