• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرپوش گذاشتن رژیم صهیونیستی بر رسوایی جنسی سفیرش در مغرب

  • 16 شهریور 1401 - 13:51
سرپوش گذاشتن رژیم صهیونیستی بر رسوایی جنسی سفیرش در مغرب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، شبکه کان تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو «دیوید گوورین» رئیس هیئت نمایندگی دیپلماتیک خود در مغرب را پس از احضار وی برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات جدی مطرح شده علیه او به رباط بازگرداند.
بر اساس گزارش این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی، اتهامات وارده مربوط به آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی از زنان مغربی و همچنین ناپدید شدن هدیه‌ای است که دفتر نمایندگی اسرائیل به ریاست گوورین به مناسبت روز تأسیس این رژیم از دربار سلطنتی مراکش دریافت کرده است. دیوید گوورین پس از آنکه رسانه‌ها روز دوشنبه از اتهامات مطرح شده علیه او مطلع شدند، قبل از بازگشت به رباط حدود یک هفته بیشتر در تل آویو ماندگار شد.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با اعزام هیئتی از دیپلمات‌های ارشد از جمله بازرس کل این وزارتخانه به رباط برای بررسی شکایات و اتهامات علیه گوورین، صبح روز سه شنبه وی را برای توضیحات بیشتر احضار کرد. این در حالی است که این وزارتخانه طی روزهای اخیر نه تنها رسوایی گوورین در رباط را تکذیب نکرده که حتی اعلام کرده بود: ما در جریان این پیام هستیم و یک سری اتهامات علیه او مطرح شده که به آغاز تحقیقات وزارتخانه منجر شده است.
بر اساس گزارش شبکه کان، همچنین تحقیقات درباره یکی از دوستان گوورین به نام «سامی کوهن» آغاز شده که میزبان مقامات و وزرای اسرائیلی هنگام سفر به مغرب بوده و جلساتی بین آنها و مقامات این کشور ترتیب داده در حالی که هیچ سمت رسمی نداشته باشد.
این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش‌های خود در خصوص این پرونده افزود: اگر صحت این ادعاها ثابت شود، این یک رویداد دیپلماتیک خطرناک در روابط حساس اسرائیل و مغرب خواهد بود. این در حالی است که مقامات مغربی هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.
گفتنی است که اسرائیل و مغرب روابط دیپلماتیک خود را در اواخر سال ۲۰۲۰ پس از دو دهه گسست به علت وقوع انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰، از سر گرفتند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.