• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

سرمربی کشتی زنان: جنگیدیم اما داوری علیه ما بود/ دیده نمی‌شویم

  • 02 خرداد 1401 - 0:45
سرمربی کشتی زنان: جنگیدیم اما داوری علیه ما بود/ دیده نمی‌شویم

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آلیش کلاسیک قهرمانی آسیا، در شهر اوش قرقیزستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، چهار نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی رسید.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۱۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و تیم‌های قرقیزستان و ازبکستان به ترتیب با ۱۱۲ و ۹۴ امتیاز دوم و سوم شدند.

آنا براتی، سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران در مورد سطح این مسابقات و کسب قهرمانی به ایسنا، گفت: سطح مسابقات خیلی خوب بود و قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان به عنوان رقبای اصلی ما شرکت کرده بودند. دختران ما جنگیدند و تا قبل از فینال خیلی خوب بودند. برخی از جداول هم به صورت دوره‌ای بود و باید تعدادی بیشتری مسابقه می‌دادند اما متاسفانه فضای مسابقات مطابق با پیش‌بینی ما نبود و در فضای آزاد برگزار شد، در حالی که قبلا به ما اطلاع نداده بودند.

او افزود: می‌توانستیم طلای بیشتری بگیریم اما داوری در چند وزن به شدت علیه ما بود و از آنجایی که تماشاگران زیادی از قرقیزستان حضور داشتند، داوران تحت تاثیر قرار گرفته بودند و به نفع کشور میزبان می‌گرفتند. از طرفی دیگر در مسابقات کلاسیک نمی‌توان از پا استفاده کرد، در حالی که شاگردانم بیشتر پاکار هستند و می‌توانند با استفاده از پا امتیازات بیشتری بگیرند.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران در مورد داوری مسابقات بیان کرد: بهانه نمی‌آورم اما واقعا داوری کل مبارزه را تغییر می‌داد. تمام تلاش خود را کردند تا برای قرقیزستان میزبان دو طلا بگیرند. جز خانم فتاحی بقیه دختران ما به فینال رسیده بود اما طلا را از ما گرفتند.

براتی در مورد اینکه تیم ملی آلیش ایران قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه داد اما مثل سایر رشته‌ها مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد، گفت: به ما قول پاداش داده نشده است و فقط گفته‌اند پیگیری می‌کنیم. ما تا به حال هیچ پاداش خوبی دریافت نکرده‌ایم. دختران ما با جان و دل کار می‌کنند اما وقتی حمایت نشوند، ‌دلسرد می‌شوند. واقعا نمی‌دانم به آن‌ها چه بگویم، بگویم  این همه زحمت می‌کشید اما کسی شما را نمی‌بیند و حمایت نمی‌کند؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22267

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.