• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرمربی ایتالیایی تیم والیبال زنان ایران: با مربیان بزرگی مثل ولاسکو کار کرده‌ام

  • 13 دی 1400 - 11:47
سرمربی ایتالیایی تیم والیبال زنان ایران: با مربیان بزرگی مثل ولاسکو کار کرده‌ام

به گزارش ایسنا، نشست خبری الساندرا کمپدلی سرمربی ایتالیایی تیم والیبال زنان ایران در کمیته ملی المپیک برگزار شد. کمپدلی در این نشست ابتدا با زبان فارسی سال نو میلادی را تبریک گفت و سپس بیان کرد: من الساندرا یک مربی پایه سوم ایتالیا هستم. با بسیاری از باشگاه های لیگ برتر ایتالیا کار کرده‌ام و خیلی از بازیکنان که در لیگ برتر هستند با من کار کرده اند.  در بخش ملی والیبال مردان هم کار کردم. برای جام جوانان زیر ۱۹ سال به عنوان کمک مربی حضور داشتم. برای والیبال بانوان به مدت ۱۳ سال در یکی از استان های ایتالیا کار کردم. البته در تمام این سالها با تیم های ملی ایتالیا همکاری داشتم. شانس و امکان این را داشتم با مربیان  بزرگ همکاری داشته باشم مانند ولاسکو.  

او ادامه داد: من یک معلم هستم و در دانشگاه تکنولوژی جدید والیبال را تدریس می کنم و مدرس بین المللی هستم. ۲ پسر دارم و پسرهایم در والیبال سری A و B بازی می‌کنند. یکی از پسرهایم ناشنوا است و  این باعث شد وارد والیبال ناشنوایان شوم و از سال ۲۰۱۶  در این بخش همکاری داشته ام و به اهداف خوبی هم رسیدیم. مربیگری در بخش بانوان باعث شد خیلی انسان بهتری باشم.

کمپدلی در مورد برنامه های خود در بخش استعدادیابی و رده پایه بیان کرد: دو نوع هدف با فدراسیون ایران مطرح کرده ام یکی ارتقاء جایگاه والیبال ایران در آسیا است و دوم اطمینان از اینکه این جایگاه پایدار بماند. این کار را از طریق کار کردن با دختران جوان می‌توان انجام داد. برای ایجاد یک ساختار پایدار و سطح بالاتر استعدادیابی انجام می دهیم و والیبال را در تمام ایران پیشرفت می‌دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان لازم دارد تا جایگاه والیبال زنان را ارتقاء دهد؟ گفت: الان نمی توانیم به این سوال پاسخ بدهیم چون تازه با والیبال زنان ایران آشنا شده‌ام و باید کار کنم و سپس به این پرسش پاسخ دهیم.

سرمربی زنان در مورد شناخت خود از تیم های آسیایی گفت: تمام تیم های آسیایی را می شناسم چون همیشه آنها را دنبال می کردم. دوست من مربی کره ای است و تیم های آسیایی را دنبال می کردم.

کمپدلی در پاسخ به این پرسش که مدیریت فدراسیون ایران را چگونه دیده است؟ تصریح کرد: ۱۵ روز مهمان فدراسیون بوده‌ام و برایم بسیار ارزشمند بود. توانستم برخی بازی های لیگ برتر مثل سایپا و باریج  را ببینم. در ماه ژانویه ایران نخواهم بود اما همچنان بازی های تیم ها را به صورت آنلاین دنبال می کنم. قبلا هم بازی های ایران را دنبال می کردم‌. دختران و بانوان عادت به تمرینات زیادی دارند و به آنچه انجام می دهند متمرکز هستند. خیلی از دختران را دیدم که استعداد رسیدن به سطح بالای والیبال را دارند. بر این اعتقاد هستم ایران استعداد های زیادی دارد. هنوز موفق به دیدن دختران ایرانی که خارج از کشور هستند نشدم مانند مهتاب، نگین، سودابه، قطعا به زودی با آنها ملاقات می کنم‌.

او افزود:  از برخی باشگاه ها مانند پیکان، باریج و ذوب آهن بازدید کردم. برایم خیلی مهم بود بدانم والیبال ایران چگونه گسترش یافته است. قرار ملاقات مهم با نایب رییس و آخرین سرمربی تیم ملی داشتم. با مربیان نوجوانان هم ملاقات داشتم و به این فکر کردیم چگونه با هم همکاری کنیم. از همان ابتدا مشخص کردم که من اینجا نیامده ام که کار آنها را قضاوت کنم و برعکس از آنها تشکر می کنم. من می خواهم متدهای جدید را به کاری که قبلی ها انجام  دادند، اضافه کنم. تجربه مربیان ایرانی برای شناخت بهتر به من کمک می کند.

کمپدلی در پاسخ به این پرسش که تیم زنان در آسیا همیشه مقام هفتم و هشتم را داشته و بهترین تیم‌های جهان و المپیک در آسیا هستند، این که چه قولی به فدراسیون برای ارتقای جایگاه داده‌اید، خاطرنشان کرد: نایب رییس و تیمی که با آن‌ها برخورد داشتم بسیار باهوش هستند، می‌دانند نتایج از امروز تا فردا حاصل نمی‌شود، به زمان نیاز داریم تا بهترین کار را برای تیم انجام دهیم. هر آنچه در توان دارم به کار می‌گیرم این جایگاه را به بهترین شکل بالا ببرم اما قبل از تمرین نمی‌توانم این سوال را پاسخ دهم.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در مورد مشکل تیم زنان که مسابقه با تیم های قوی ندارد، گفت: با فدراسیون راجع به این مساله کامل صحبت کردیم. قطعا با مسائلی مانند شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما اکنون می‌توانم این برنامه‌ریزی را داشته باشم که بازی دوستانه داشته باشیم. قطعا این نکته به رشد والیبال زنان کمک می‌کند.

او در مورد نظر خود نسبت به زنان ایران بیان کرد: سوال قشنگی پرسیدید. از چیزهایی که در ایران دیدم، خیلی هیجان زده شدم. خیلی اشتیاق دارم تجربه‌ای که از حضور ایران داشتم با ایتالیایی‌ها به اشتراک بگذارم. در ایتالیا خانم‌های زیادی وجود ندارد که با عشق و علاقه کار کنند. می‌خواهم وقتی به ایتالیا برگشتم این را مطرح کنم که چقدر امکانات در ایران وجود دارد. ایران استحقاق این را دارد که دنیا بداند چقدر برای والیبال زنان برنامه دارند. اغلب اوقات کسی ایران را نمی‌شناسد و نقطه نظرات مثبتی راجع به ایران ندارند. من فهمیدم نقطه نظرات اغلب اوقات خام و ناپخته است.

وی در مورد مبلغ قراردادش و دستیارانش تصریح کرد: ترجیح می‌دهم به این سوال جواب ندهم. قرارداد من از ماه فوریه است و یک سال به اضافه یک سال است. دستیارانم را فعلا نمی‌دانم و فدراسیون باید معرفی کند و سپس راجع به آن‌ها صحبت کنم. قصد ندارم کسی از ایتالیا بیاورم امکانات خوبی در ایران وجود دارد و می‌خواهم از آن‌ها استفاده کنم.

اسلامی، سرپرست تیم ملی زنان در مورد پرداخت قرارداد سرمربی ایتالیایی برعهده چه کسی است؟ گفت: فدراسیون جهانی مبلغ قرارداد را پرداخت می‌کند و اسکان و تغذیه با فدراسیون ایران است.

کمپدلی در مورد وضعیت بازیکنان لژیونر گفت: هنوز این بازیکنان را نشناختم و نیاز دارم آن‌ها را در سالن ورزشی ببینم و این که چگونه بازی می‌کنند. قطعا حضور آن‌ها در خارج از کشور مهم است چون تجربیات مهمی به دست می‌آورند. می‌توانند خودشان را به سطح بالا برسانند. این که بازیکنان ایرانی به تیم‌های خارجی بروند موفقیتی برای والیبال ایران است و حتی یک کمک مربی ایرانی در خارج از ایران فعالیت دارد که این هم موفقیت دیگری محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که والیبال ایران چقدر زمان نیاز دارد تا با تیم‌های قدرتمند اروپایی رقابت کند؟ تاکید کرد: این سوال تقریبا قبلا از من پرسیده شد. من باید عملی با دختران کار کنم سپس پاسخ به این پرسش را بدهم. چند ماه دیگر اگر همدیگر را ببینیم می‌توانم این سوال را پاسخ بدهم. واقعا الان هیجان زده‌ام که امکانات خوب در والیبال ایران است. این امکانات را  در کشورهای دیگر مانند ایتالیا ندیدم. سالن‌های ورزشی که برای بدنسازی و آماده شدن استفاده می‌کنند، تکنولوژی جدید دارد. کمپ‌های ورزشی که فدراسیون در اختیار والیبال زنان قرار می‌دهد منظم و سازمان‌دهی شده هستند و واقعا به ما کمک می‌کند که سرعت رشد و ترقی ما بیش‌تر شود. از تعداد و ارقام دختران والیبالیست خیلی متعجب شدم. قطعا در بین تمام این دختران استعدادهایی وجود دارند که با شناسایی آن‌ها، کمک می‌شود که به سطح بالایی برسیم. از فرهنگ ورزشی در ایران متعجب شدم. همکاری‌ها سیار خوب است و این نکاتی است که سرعت پیشرفت را افزایش می‌دهد و شرایط برای پیشرفت وجود دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان در مورد نقاط ضعف موجود در والیبال ایران گفت: به این باور دارم باید از نقات قوت شروع کنیم و نقات قوت زیاد بودند. قطعا نقاط ضعف بوده اما با کمک فدراسیون حتما این نقاط پوشش داده می‌شوند.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند با توجه هدف‌هایی که دارند را در یک سال به آن‌ها برسد؟ فکر می‌کنم خیلی زود پایه کار را بگذاریم و شروع کنیم. می‌خواهم برنامه ریزی داشته باشیم که حتی اگر نبودم بتوانند از آن استفاده کنند و پیشرفت کنند. البته قرارداد یک سال به اضافه یک سال این را نمی‌گوید که نمی‌توانم به اهدافم برسم.

کمپدلی گفت: از رییس فدراسیون و نایب رییس تشکر می‌کنم که تمام چیزهایی که احتیاج داشتم را در اختیارم گذاشتند تا شناخت خوبی از والیبال ایران داشته باشم. انسان‌هایی هستند که فرهنگ و عشق را به اشتراک می‌گذارند و انتقال می‌دهند. احساس می‌کردم در خانه و کشور خودم هستم.  برای کار کردن و پیشرفت کردن  باید خیلی خوب فکر کنیم اما باید همکاری و هم‌فکری داشته باشیم.

وی افزود: ایران واقعا کشور خارق‌العاده و زیبایی است. فکر می‌کنم کشوری است که در آن فرهنگ نفس می‌کشد و انرژی مثبت و اشتیاق برای پیشرفت وجود دارد. شانش این را داشتم با ولاسکو همکاری نزدیک داشته باشم و از تجربیات او استفاده کنم. تلفنی با او صحبت کردم و او باور داشت که می‌توانم به والیبال زنان ایران کمک کنم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13936

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.