• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در میدان نفتی آزادگان

  • 17 دی 1401 - 12:10
سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در میدان نفتی آزادگان

علیرضا صالح عضو هیئت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.
صالح در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در طرح‌های نفتی و گازی گفت: در سال ۱۴۰۱ برای شروع ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم، عمدتاً در بخش حفاری‌های دریایی بوده و در فضای بالادستی بوده و دنبال ایجاد شرکت ملی نفت ۲ هستیم.
علیرضا صالح اضافه کرد: مطالعات را در صنایع معدنی نیز آغاز کرده و به عنوان مثال منطقه سیستان و بلوچستان یک منطقه معدن خیز بوده و سرمایه گذاری در آن ایجاد نشده، در صندوق توسعه ملی به دنبال گرفتن پهنه‌هایی برای توسعه و ثروت زایی برای سیستان و بلوچستان هستیم. تا مطالعات نهایی نشود کار را آغاز نخواهیم کرد زیرا باید مطمئن باشیم که سرمایه گذاری با بهترین سود بازگشتی انجام می‌گیرد.
به دنبال شرکت داری نیستیم و هر کجا سرمایه گذاری کردیم زیر ۲۰ درصد بوده و به دنبال شرکت داری بزرگ مانند شستا و… نیستیم. الان هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری نداریم، کل منابع صندوق ۱۴۷ میلیارد تومان بوده و ۲۰ درصد از آن همیشه برای سرمایه گذاری آزاد است و مشکلی برای سرمایه گذاری نداریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37043

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.