• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سرمایه‌های تکواندو نادیده گرفته می شوند/ مجبور شدم از ایران بروم

  • 06 مرداد 1400 - 9:01
سرمایه‌های تکواندو نادیده گرفته می شوند/ مجبور شدم از ایران بروم

به گزارش مهر، در حالی که طی سالهای گذشته تکواندوکاران زیادی قید حضور در تیم‌های ملی را زده و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و پناهنده شده بودند، در جدیدترین اقدام، امیر ولی پور عضو پیشین تیم‌های نونهالان و نوجوانان تکواندو راهی کانادا شده و برای اخذ اقامت و حضور در تیم ملی این کشور اقدام نموده است.

این تکواندوکار ۱۹ ساله، شاگرد استاد کریمی است که طلای ۲۰۱۵ نونهالان آسیا، نقره نونهالان آسیا در همان سال و طلای نوجوانان جهان ۲۰۱۸ تونس را در کارنامه دارد و اکنون ساکن تورنتو است.

این تکواندوکار سفر کرده در این خصوص به مهر گفت: روز یکشنبه وقتی رقابتهای المپیک و طلای «رشیداف» ازبکستانی را تماشا کردم، واقعاً دلم گرفت. سال ۲۰۱۸ در مسابقات نوجوانان جهان در تونس این تکواندوکار ازبکستانی را در مرحله نیمه نهایی با اختلاف زیاد شکست دادم. در آن مسابقات من طلا گرفتم و حریفم سوم شد. الان بعد از گذشت سه سال او طلای المپیک گرفت و من به دلیل عدم حمایت، مجبور به ترک کشورم شدم.

وی ادامه داد: مانند من قهرمانان با آتیه زیادی در ایران هستند که به عنوان سرمایه تکواندو یکی بعد از دیگری نادیده گرفته شده و سوخته می‌شوند. یا امکانات ندارند و از ایران می‌روند و یا به دنبال کار دیگری می‌روند. واقعاً وقتی در توکیو جوانانی را دیدم که رقیب امثال من بودند و در المپیک مبارزه کرده و بعضی از آنها به مدال هم رسیدند، دلم گرفت که چرا تکواندو پر از استعداد ایران این چنین در بزرگترین آوردگاه جهانی نتایج ضعیفی کسب می‌کند.

ولی پور یکی از استعدادهای با آتیه تکواندو ایران است که همانند دیگر نفراتی که برخی از آنها در المپیک توکیو به عنوان عضو تیم پناهندگان حضور دارند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.