• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرلک: امیدوارم در رقابتهای جهانی هم به مدال برسم

  • 31 تیر 1401 - 12:45
سرلک: امیدوارم در رقابتهای جهانی هم به مدال برسم

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که به تازگی با مشخص شدن ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان و بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ ترکیه پایان یافت، برخی از آزادکاران راهی تورنمنت تونس شده بودند تا زیر ذره بین کادر فنی قرار گیرند. یکی از همین آزادکاران علیرضا سرلک نایب قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان بود که در نهایت توانست با کسب مدال برنز در تورنمنت تونس به عنوان ملی پوش ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم در رقابتهای جهانی لقب گیرد.

رقابت‌های بین المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه در کشور تونس برگزار شد و در وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۶ کشتی گیر در ۲ گروه ۳ نفره برگزار شد.

بدین ترتیب احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک به همراه اودیت از هند به مصاف هم رفتند که مصاف آزادکاران کشورمان با نتیجه ۲ بر صفر به سود سرلک به پایان رسید.

سرلک در کشتی بعدی هم با نتیجه ۴ بر یک «اودیت» از هند را شکست داد، اما در نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب «توماس گیلمان» قهرمان جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. در این کشتی هم با توجه به عدم حضور «هورست لهر» از آلمان، سرلک به مدال برنز رسید.

در همین راستا علیرضا سرلک بعد از بازگشت از تورنمنت بین المللی تونس اظهار داشت: این مسابقات برای ما و کادر فنی به‌عنوان آخرین مرحله انتخابی تیم ملی در اوزان ۵۷ و ۷۹ کیلوگرم اهمیت فراوانی داشت که خوشبختانه توانستم به دوبنده تیم ملی برسم. فقط امیدوارم در رقابتهای جهانی هم نماینده شایسته ای در این وزن باشم و با کسب مدال، دل مردم را شاد کنم.

وی ادامه داد: تورنمنت رنکینگ‌دار تونس در سطح بالایی برگزار شد و کشتی‌گیران خوبی در آن شرکت کردند. من هم توانستم در کشتی‌های وزن ۵۷ کیلوگرم که به‌صورت دوره‌ای برگزار شد با یک باخت به حریف آمریکایی، مدال برنز را کسب کنم. به هر حال حضور در این تورنمنت فرصت خوبی تا قبل از جهانی بود تا در شرایط مسابقه قرار بگیرم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.