• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

سخت‌گیری نسبت به فیلم‌های جنایی/ «اولین پرونده» به «فجر» می‌رسد؟

  • 24 آبان 1401 - 12:08
سخت‌گیری نسبت به فیلم‌های جنایی/ «اولین پرونده» به «فجر» می‌رسد؟

حسین شهابی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تازه‌ترین پروژه‌های خود در سینما گفت: مدتی پیش پروانه نمایش فیلم سینمایی «رودررو» صادر شد و قرار بود آبان ماه در سینماهای کشور اکران شود که به دلیل شرایطی که در جامعه ایجاد شد، اکران این فیلم را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم.
وی بیان کرد: همچنین درخواست پروانه ساخت برای پروژه‌ای با نام «اولین پرونده» ارائه کرده‌ام که امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط برای تولید آن فراهم شود. این پروژه سینمایی یک اثر حقوقی است که پیش از این با نام «شعبه ۱۲» به سازمان سینمایی ارائه شده بود.
این کارگردان تاکید کرد: «اولین پرونده» درباره اولین پرونده یک وکیل است که طی کار در این پروژه، دچار رسوایی‌هایی می‌شود. به نوعی می‌توان گفت داستان این فیلم از روی شواهد عینی خودم نوشته شده و نمی‌توان آن را یک اثر اقتباسی دانست.
شهابی با اشاره به اینکه اولین پرونده‌ای که قهرمان این فیلم در دست می‌گیرد درباره یک قتل است، گفت: در تلاش هستم تا برای این فیلم از حضور بازیگران شناخته شده سینمای ایران استفاده کنم و تا امروز با تعدادی از بازیگران هم گفتگو کرده‌ام اما با توجه به اینکه حضور آنها قطعی نشده، نمی‌توانم خبری در این باره بدهم.
وی بیان کرد: فکر می‌کنم اگر همه چیز درست پیش برود «اولین پرونده» اوایل آذرماه جلوی دوربین رفته و در صورت برنامه‌ریزی مناسب فیلم برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.
کارگردان فیلم «روز روشن» درباره اینکه چرا سینمای ایران کمتر به سمت ساخت فیلم‌های جنایی می‌رود، توضیح داد: شاید یکی از مهمترین دلایلی که سینماگران به سمت چنین سوژه‌هایی نمی‌روند، سختگیری نهادهای ذی‌ربط درباره ساخت چنین پروژه‌هایی است، تصور کنید ۳۰ درصد از همین فیلم «اولین پرونده» باید در زندان فیلمبرداری شود؛ اما آیا ما می‌توانیم به‌راحتی امکان فیلمبرداری در زندان را داشته باشیم؟ اگر هم اجازه فیلمبرداری در زندان نداشته باشیم، باید دکورهای مورد نظر خود را بسازیم که بی‌شک هزینه‌هایمان چندین برابر می‌شود.
وی ادامه داد: به خاطر دارم برای فیلم «روز روشن» نیاز به فیلمبرداری نمای بیرونی دادگستری داشتیم، مجوز لازم برای این کار را هم دریافت کرده بودیم اما روز ضبط آن صحنه‌ها بازهم اجازه فیلمبرداری به ما ندادند.
این کارگردان تاکید کرد: مساله دیگر این است که ممکن است برخی از سینماگران به سمت تولید فیلم‌های قضایی و جنایی بروند اما باید به این نکته توجه کنند که به دلیل بالا رفتن سطح سلیقه مخاطب در این دست سوژه‌ها، باید یک فیلم فوق‌العاده بسازند که بی شک به دلیل نبود بودجه مناسب نمی‌توان چنین آثاری را جلوی دوربین برد.
شهابی در پایان گفت: نمی‌دانم مدیران مسئول در این حوزه چه مشکلی با فیلم‌های جنایی و قضایی دارند که شرایط برای تولید این آثار را سخت می‌کنند. حتی معتقدم اکثر فیلم‌هایی که تا امروز اجازه نمایش پیدا نکرده و توقیف شده‌اند نیز جزو فیلم‌هایی نبوده‌اند که نمایش آن‌ها کنش یا واکنش خاصی در جامعه ایجاد کند و معتقدم چنین تصمیم‌هایی بیشتر سلیقه‌ای است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.