• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

سجادی: رشد صد درصدی مدال آوری بانوان را در دولت سیزدهم داشتیم

  • 26 آبان 1401 - 12:17
سجادی: رشد صد درصدی مدال آوری بانوان را در دولت سیزدهم داشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم آیین تجلیل از بانوان مدال‌آور ورزش ایران اسلامی با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمه ور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
این مراسم با خوش آمدگویی کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان آغاز شد، پیش از سخنان رئیس جمهور، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گزارشی از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در میادین و رویدادهای ورزشی، تعداد مدال‌های کسب شده در دولت سیزدهم، بانوان مربی و ورزشکار لژیونر و داور و همچنین سهمیه‌های کسب شده در مسابقات و میادین جهانی ارائه کرد.
در ادامه این آیین مهدیس مینایی‌پور و الناز دارابیان نیز به نمایندگی از بانوان ورزشکار و مدال‌آور، دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی جامعه ورزشی بانوان را تشریح کردند.
رئیس جمهوری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از بانوان مدال آور، حضور ورزشکاران بانوی کشور در رویدادهای مهم بین المللی را بسیار مهم دانست و بیان کرد.
همچنین با حضور رئیس جمهور از بانوان افتخارآفرین و مدال‌آور در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دو و میدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیروکمان و همچنین ملی‌پوشان ناشنوا و پارالمپیکی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.
در جریان مراسم آیین تجلیل از بانوان مدال‌آور ورزش ایران وزیر ورزش و جوانان به درخشش بانوان ورزشکار کشورمان در تمامی میادین مختلف ورزشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ورزشکاران دختر کشورمان با رعایت پوشش اسلامی همواره صاحب مدال هستند و افتخار آفریدند.
وی با تاکید بر اینکه مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار با حضور رییس جمهور برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت ورزش بانوان کشورمان است و ما باید همواره مدال آوران را مورد تقدیر قرار دهیم و قدردان زحماتشان باشیم و زمینه رشد و پیشرفتشان را فراهم کنیم.
سجادی با اشاره به حضور ۲۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته خانم و آقا اظهار داشت: یک میلیون و صد و سی و نه هزار نفر از این تعداد ورزشکار بانوان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ۵۳ فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند و بانوان ورزشکار با پوشش اسلامی توانستند صاحب مدال شوند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در بیاورند.
سجادی در ادامه صحبت‌هایش از حضور یک میلیون و صد و سی و نه هزار ورزشکار در دویست و سی و هشت رویداد ورزشی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: ورزشکاران در مسابقات برون مرزی توانستند ۸۲۹ مدال که ۳۰۱ مدال به رنگ طلا و ۲۷۰ مدال نقره و ۲۵۰ مدال برنز را کسب کنند و با دست پر به کشور عزیزمان برگردند.
وزیر ورزش و جوانان به رشد صد درصدی مدال آوری ورزش بانوان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: کسب مدال بانوان در این دولت دو برابر شده است و تاکنون در یکصد و سی و پنج لیگ کشوری و ۳۴۱ مسابقات کشوری حضور داشتند که این نشان از حضور فعال بانوان در مسابقات مختلف ورزشی است.
وی افزود: ۲۶۷ داور خانم تاکنون در یکصد و پنجاه رویداد بین المللی قضاوت کردند و ۴۷ ورزشکار لژیونر در تیم‌های خارجی نام ایران و دختر ایرانی را بر سر زبان‌ها آوردند.
سجادی استقلال بانوان ورزشکار را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهمترین هدف‌مان این است که روزی برسد ورزش بانوان مستقل و خودکفا در میادین ورزشی حضور پررنگ داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بانوان ورزشکار نام آورتصریح کرد: بانوان و دختران کشورمان با اراده‌ی قوی توانستند قله‌های قهرمانی را فتح کنند که از آن میان می‌توان به سیمین رضایی در رشته تنیس روی میز، مشکات الزهرا صفی رشته تنیس، سارا خادم‌الشریعه رشته شطرنج و مهلا مهروقی اشاره کرد که همه‌ی بانوان ما توانستند با حفظ حجاب اسلامی در میادین مختلف از نام ایران اسلامی دفاع کنند و به جایی برسیم که دیگر بانوان برای تیم‌های خارجی زنگ تفریح نباشیم، بلکه یک رقیب قوی بشمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33944

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.