• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر در تصادفات رانندگی فوت کردند

  • 18 اردیبهشت 1402 - 13:58
سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر در تصادفات رانندگی فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام پزشکی قانونی کشور آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (۱۴۰۱)، ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.
از کل تلفات تصادفات در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۳۹ نفر مرد و چهار هزار و ۵۱ نفر زن بودند. همچنین از کل تلفات ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر در محورهای برون شهری، چهار هزار و ۶۲۰ نفر در مسیرهای درون شهری و باقی موارد در سایر محورها جان خود را از دست داده اند.
در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۵۶۷، سیستان و بلوچستان با یکهزار و ۴۵۳ و تهران با یکهزار و ۴۳۹ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۸۰، چهار محال و بختیاری با ۲۲۹ و اردبیل با ۲۵۱ فوتی کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.
آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (۱۴۰۱)، ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.
در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارهای موجود ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶۰ هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۱۰۸ هزار و ۹۷۹ نفر زن بودند.
آمار مصدومان تصادفات نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۶.۴ درصد بیشتر شده است.
مرگ بیش از ۱۷۰۰ نفر در تصادفات اسفند
در اسفند ماه سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۳۰.۴ درصدی مواجه بود در این ماه یکهزار و ۷۴۵ نفر (یکهزار و ۳۷۵ مرد و ۳۷۰ زن) در تصادفات جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن یکهزار و ۳۳۸ نفر بود.
تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در این ماه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۸ هزار و ۱۶۶ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بیشترین تلفات در شهریور ماه و بیشترین رشد در اسفند
بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در شهریور ماه با یکهزار و ۹۷۳ فوتی و کمترین آن در بهمن ماه با یکهزار و ۳۷۳ فوتی ثبت شده است.
همچنین بیشترین رشد تلفات حوادث رانندگی در این سال در اسفندماه گزارش شده که برابر با ۳۰.۴ درصد رشد نسبت به اسفند سال قبل از آن است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.