• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

سالن‌های سینمایی حوزه هنری تا پایان سال آینده به ۴۰۰ مورد می‌رسد

  • 15 شهریور 1401 - 13:55
سالن‌های سینمایی حوزه هنری تا پایان سال آینده به ۴۰۰ مورد می‌رسد

عبدالحمید قره داغی در گفتگو با خبرنگار مهر، توجه به مقوله سینما و توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سطح کشور را از مأموریت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی افزود: مؤسسه فرهنگی بهمن سبز که متولی بهره‌برداری و توسعه فضاهای سینمایی حوزه هنری در سراسر کشور است در افق چشم‌انداز خود تلاش می‌کند در یک بازه زمانی چهار ساله که از سال ۱۳۹۹ به طور جدی شروع شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد سالن‌های سینمایی خود در سراسر کشور را به ۴۰۰ سالن برساند.
قره داغی تصریح کرد: همه این سالن‌ها به لحاظ استانداردهای پخش و پذیرایی از علاقه‌مندان سینما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود و در طول انجام طرح‌ها نیز توجه به بهبود کیفیت فضاها در دستور کار مؤسسه بهمن سبز قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ساخت «پردیس سینمایی آسمان» در بافت تاریخی شهر یزد گفت: این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی یک الگوی خوب در سطح کشور خواهد بود.
قره‌داغی به حساسیتی که به لحاظ معماری و مسائل فرهنگی در زمینه ساخت این مجموعه وجود داشت اشاره کرد و افزود: امیدواریم مشکل خاصی در روند احداث این پروژه مهم فرهنگی و هنری به وجود نیاید و کمتر از دو سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
وی با بیان اینکه این پردیس فقط سالن سینما نیست، افزود: این مجموعه با فضاهای مختلف فرهنگی و هنری شامل نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای بازی کودکان، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری و فروشگاه محصولات فرهنگی می‌تواند محل تجمع هنرمندان استان و مکانی برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری در شهر یزد باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری با تأکید بر اینکه مؤسسه فرهنگی بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار توجه به توسعه سینماها، موضوع خانواده محور بودن سینما را در دستور کار دارند، گفت: این فضاها برای خانواده ایرانی به لحاظ فرهنگی یک فضای پرنشاط و امن خواهد بود.
پردیس سینمایی آسمان در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در مدت دو سال در بافت تاریخی شهر یزد احداث می‌شود.
این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است و در ساخت آن از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین فناوری و استانداردهای سازه و نمایش استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.