• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

سازوکار فدراسیون شمشیربازی برای همکاری با مربیان/بازیکن‌ساز باشند

  • 09 اسفند 1401 - 12:53
سازوکار فدراسیون شمشیربازی برای همکاری با مربیان/بازیکن‌ساز باشند

علیرضا پورسلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فدراسیون شمشیربازی چهار سال آینده را با پنج محور اصلی سپری خواهد کرد، گفت: توسعه زیرساخت‌ها مهمترین اولویت برای این دوره است. در راستای این اولویت، در دسترس شدن تجهیزات برای خانواده شمشیربازی هم دیگر برنامه اصلی است که دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها و گسترده شدن تجهیزات، دو هدفی است که به صورت کشوری دنبال می‌شود اما همزمان به روز شدن تجهیزات در تهران را هم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پیگیری می‌کنیم. تیم‌های ملی عموماً در تهران اردو تشکیل می‌دهند و خیلی از رقابت‌ها هم به میزبانی این استان برگزار می‌شود. بنابراین مهم است که زیرساخت و تجهیزات تهران به روز و استانداردتر از قبل شوند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: بازیکن سازی به منظور ایجاد نسلی قابل اتکا دیگر برنامه‌ای است که برای این دوره مدیریتی در نظر گرفته شده است. باید در تمام اسلحه‌های رده‌های سنی بازیکنانی در اختیار داشته باشیم که بتوانند گزینه مناسب برای تیم ملی باشند.
پورسلمانی با بیان اینکه کسب مدال المپیک دیگر اولویتی است که در فدراسیون شمشیربازی دنبال می‌شود، یادآور شد: نمایندگان ایران سه دوره متوالی در بازی‌های المپیک حضور داشته‌اند اما هیچ دوره‌ای منجر به مدال نشده است. برای المپیک پیش رو قاعدتاً به دنبال کسب سهمیه هستیم اما این بار این حضور باید با مدال آوری همراه شود. برنامه ریزی هایی که در بخش ملی انجام می‌شود در راستای تحقق این مهم خواهد بود.
وی ادامه داد: ایجاد نسل و حتی مدال آوری مقوله‌های مهمی هستند که عملکرد مربیان در تحقق آنها مهم و تعیین کننده است. به واقع فدراسیون باید با مربیانی همکاری داشته باشد که بتوانند برای تیم در اختیارش بازیکن سازی داشته باشند. به واقع سازوکار فدراسیون برای همکاری با مربیان در این جهت است که بتوانند بازیکن سازی داشته باشند. توجه به این مهم شرایط مدال آوری را هم مهیاتر از قبل می‌کند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: در این زمینه فدراسیون شمشیربازی به مقوله کیفیت آموزش مربیان توجه دارد. در همین راستا قصد داریم در جریان نوروزگاه، از حضور سرمربی تیم روسیه برای کلاس دانش افزایی مربیان استفاده کنیم.
پورسلمانی تاکید کرد: مربیان شمشیربازی به لحاظ دانش و علم این رشته مشکلی ندارند و خیلی از عملکردها و نتایج هم نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار دارند اما در مجموع آنها به دانش افزایی نیاز دارند. فدراسیون به نوبه خود به این موضوع توجه لازم را دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.