• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ساخت و ساز غیر مجاز تهدیدی برای حیات وحش پرور است

  • 09 شهریور 1400 - 2:31
ساخت و ساز غیر مجاز تهدیدی برای حیات وحش پرور است

به گزارش مهر، امیر عبدوس شامگاه دوشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی استان سمنان که با حضور اعضا به میزبانی شهدای هفتم تیر دادگستری سمنان برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب روستای پرور در مجاورت منطقه حفاظت شده‌ای به همین نام، تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه الزامی است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز تهدیدی برای حیات وحش پرور است، تاکید کرد: این منطقه سال‌ها است که مامن وحوش محسوب می‌شود و می‌بایست حفاظت شود لذا از دستگاه قضائی نیز می‌خواهیم تا به حفاظت از اراضی ملی تاکید داشته باشد.

طرح هادی تهدید جدی برای محیط زیست

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه تصمیم‌گیری لازم به نفع حفظ محیط زیست، در پرور الزامی است، گفت: اجرای طرح هادی و صدور مجوز ساخت و ساز در این منطقه تهدیدی برای محیط‌زیست است چرا که سال‌ها روستای پرور خالی از سکنه بود و امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در آن هستیم.

عبدوس بیان کرد: در طول سال به خصوص زمستان جمعیت پرور اندک است اما در تابستان مملو از جمعیت می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد درخواست ساخت و ساز در این منطقه بیشتر برای تفریح است لیکن نباید اجازه داد برای تفریح برخی افراد، محیط زیست به خطر بیفتد و ضرورت دارد دستگاه قضا در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش و… در زمره حیوانات و وحوش مهم این منطقه هستند، تاکید کرد: تصویب طرح هادی برای روستای پرور به معنای رسمیت شناختن روستا است و این موضوع توقعاتی برای تأمین زیرساخت و زمینه سکونت جمعیت در این منطقه را فراهم می‌کند که این شرایط تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.