• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سئول: به تلاش برای پیشبرد مذاکرات وین ادامه می دهیم

  • 16 دی 1400 - 11:42
سئول: به تلاش برای پیشبرد مذاکرات وین ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد که «چوی جونگ کان» معاون این وزارتخانه که به پایتخت اتریش سفر کرده است، با مذاکره کنندگان کشورهای اروپایی عضو برجام و همچنین نماینده آمریکا در امور ایران، دیدارهایی داشته است.

هدف از سفر چوی به وین، گفتگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران عنوان می‌شود که پرداخت آن از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا به تهران به تعویق افتاده است.

در این روند که شامل دیدار با انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم می‌شود، چوی مذاکرات وین را در مرحله‌ای حیاتی ارزیابی کرده و خواستار تلاش برای حصول پیشرفتی مثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، چوی بر این نکته تاکید کرده که سئول به تلاش‌های دیپلماتیک در راستای پیشبرد مذاکرات و ایفای هر نقشی (که به این روند کمک کند) ادامه می‌دهد.

اگرچه کره جنوبی از امضاءکنندگان و اعضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» محسوب نمی‌شود، متحدان این کشور ارتباطشان با سئول را در این رابطه حفظ کرده‌اند، به ویژه که دارایی‌های ایران نیز به علت تحریم‌های آمریکا در این کشور مسدود شده‌اند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار برآورد می‌شود که از سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.