• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سئول از آزمایش قریب الوقوع موشک قاره پیمای کره شمالی خبر داد

  • 23 اسفند 1400 - 11:45
سئول از آزمایش قریب الوقوع موشک قاره پیمای کره شمالی خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه‌های داخلی کره جنوبی به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند که سئول بر این باور است که پیونگ یانگ احتمالا یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را در همین هفته آزمایش خواهد کرد.

روزنامه «چوسان ایلبو» کره جنوبی در همین رابطه نوشت که دفتر «مون جائه این» رئیس جمهور در حال رفتن این کشور به «یون سوک یول» رئیس جمهور منتخب گفته است که پرتاب آزمایشی قریب الوقوع است و اگر روز دوشنبه انجام شود، تعجب آور نخواهد بود.

همچنین خبرگزاری یونهاپ نیز به طور جداگانه اعلام کرد که هم کره جنوبی و هم ایالات متحده نشانه هایی از آزمایش آتی کره شمالی را شناسایی کرده اند.

پیشتر «کیم اون هی» سخنگوی «یون سوک یول» اعلام کرده بود که مقامات کره شمالی باید بر سر میز مذاکرات حاضر شوند تا با آنها درباره عدم استفاده از سلاح هسته‌ای، گفتگو شود.

وی درباره تحرکات پیونگ یانگ برای توسعه یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید گفت: امیدواریم که کره شمالی از گفتگوها در راستای خلع سلاح هسته‌ای، تبعیت کند.

کره جنوبی و آمریکا اخیراً ادعا کردند که که آزمایش‌های ماهواره‌ای پیونگ یانگ که در روزهای ۲۷ فوریه و ۵ مارس انجام شد، بخشی از تلاش‌های کره شمالی در راستای توسعه سیستم جدید موشک‌های بالستیک قاره پیما با هدف پرتاب احتمالی موشک‌های دور برد است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.