• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

زندگی سرمربی فقید تیم ملی فوتبال سینمایی می‌شود/ روایت یک «الگو»

  • 17 دی 1401 - 12:08
زندگی سرمربی فقید تیم ملی فوتبال سینمایی می‌شود/ روایت یک «الگو»

مهدی مطهر تهیه‌کننده سینما که عمدتاً سابقه ساخت آثار مستند را دارد و پس از تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «آگوست» و حضور در فیلم سینمایی «منصور» به‌عنوان مجری طرح، حالا سراغ سومین تجربه سینمایی خود رفته است و در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین فیلم سینمایی که در دست دارد، گفت: این روزها مشغول فراهم آوردن مقدمات ساخت یک فیلم سینمایی درباره پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی هستیم که نتیجه دو سال پژوهش و تحقیق مداوم است و در حال حاضر در مرحله فیلمنامه قرار دارد. نکته مهم درباره این اثر تلاش برای روایت زندگی دهداری به‌عنوان یک بازیکن فوتبال و سرمربی تیم ملی به عنوان یک الگوی ورزشی و اخلاقی در ورزش ایران است.
وی ادامه داد: دهداری در دو مقطع مربی تیم ملی فوتبال بوده که دوره دوم حضور او در تیم ملی ایران همزمان با سال‌های دفاع مقدس است که دقیقاً همین دوران درام قصه و فیلم ما را می‌سازد. روزهایی که بازیکنان اصلی و ستاره‌های فوتبال ایران همگی از حضور در تیم استعفا دادند و دهداری با همراهی دستیارانش علی‌رغم زمان کمی که داشتند به بازسازی تیم ملی می‌پردازند. من معتقدم این فیلم در مقطع زمانی فعلی می‌تواند معنادار و راهگشا باشد. ضمن اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار برای این فیلم سینمایی هستیم.

این مستندساز در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره ساخت ۲ مجموعه مستند در فضای بین‌الملل عنوان کرد: مجموعه مستندی با نام «ذائقه» را در دست تولید داریم که درباره تنوع ذائقه غذایی در ایران و همچنین در میان همسایگان ایران است و تا امروز ضبط آن در کشورهای عراق و سوریه به پایان رسیده است و به زودی تصویربرداری آن در لبنان آغاز می‌شود.
تهیه‌کننده مستند «مهین» افزود: همچنین مجموعه مستند دیگری با عنوان «اهل قبور» در میانه‌های تولید است و در آن به آداب سوگواری در کشورهای همسایه ایران و قبرستان‌های جهان اسلام می‌پردازیم. شاید ساخت مستندی با چنین موضوعی کمی عجیب به نظر برسد ولی زمانی که با شیوه‌های گوناگون سوگواری و حتی آداب خاص دفن درگذشتگان در کشورها و مناطق مختلف مواجه می‌شویم، پرداخت به آن و به تصویر کشیدن آن‌ها می‌تواند برای مخاطب جالب و یا قابل تامل باشد.
مطهر در پایان از ساخت مستند دیگری پس از «۷۲ ساعت» و درباره ترور سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد و گفت: این مستند برخلاف «۷۲ ساعت» که روایت سه روز پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود، نگاهی جزیی و دقیق به ماه‌های منتهی به شهادت ابومهدی المهندس دارد و در حال حاضر در روزهای پایانی تولید است و به زودی آماده نمایش خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.