• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

زنان بسکتبال ایران به سطح اول آسیا صعود می‌کنند؟

  • 01 آبان 1400 - 9:38
زنان بسکتبال ایران به سطح اول آسیا صعود می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال زنان ایران قرار است برای اولین‌بار پس از دریافت مجوز بازی با حجاب اسلامی، در مسابقات قهرمانی دسته دوم آسیا شرکت کند. ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های لبنان و سوریه هم گروه است و قزاقستان، اندونزی و اردن هم در گروه دوم حضور دارند. از هر گروه دو تیم راهی نیمه نهایی می‌شود و در نهایت تیم قهرمان به دسته یک آسیا صعود می‌کند.

دلارام وکیلی در مورد وضعیت آمادگی تیم قبل از اعزام به کاپ آسیا به ایسنا گفت: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته‌ و تقریبا به آمادگی رسیده‌ایم. بیشتر روی کارهای تاکتیکی کار می‌کنیم. من هم از نظر جسمی و فکری در اوج آمادگی هستم.

او در مورد تاثیر سوپر لیگ بر آمادگی ملی‌پوشان بیان کرد: تیم‌ها دیر بسته شدند و آمادگی شروع مسابقات را نداشتند اما از آنجایی که خیلی وقت بود بازی رسمی نداشتیم تا حدودی به ما کمک کرد که در جریان مسابقه قرار بگیریم.

ملی‌پوش بسکتبال زنان در مورد اردوی ترکیه که قرار است قبل از کاپ آسیا برای تیم ملی در نظر گرفته شود، ‌گفت: بازی تدارکاتی خیلی تاثیرگذار است. در نظر گرفتن بازی تدارکاتی قبل از اعزام به مسابقه اصلی برای ما اتفاق مهمی است و در جریان رقابت قرار می‌گیریم.

او به اصلی‌ترین رقبای ایران در کاپ آسیا اشاره و بیان کرد: اولین سال است که به کاپ آسیا اعزام می‌شویم اما در مسابقات غرب آسیا با تیم‌های لبنان، سوریه و اردن بازی کرده‌ایم اما با قزاقستان و اندونزی مسابقه‌ای نداشته‌ایم. تیم‌های لبنان و سوریه همگروه ما هستند و نسبت به آنها شناخت داریم. از طرفی آنالیزشان می‌کنیم تا با تفکر خوبی وارد زمین شویم و به پیروزی برسیم.

وکیلی در مورد شانس ایران برای قهرمانی در دسته دوم آسیا و صعود به دسته اول گفت: با تمام وجود و انگیزه می‌رویم تا صعود کنیم. تلاشمان را می‌کنیم. همه امیدوار هستیم و انگیزه داریم.

برنامه ایران در مسابقات قهرمانی دسته دوم آسیا به شرح زیر است:

۱۶ آبان : ایران – لبنان

۱۷ آبان : ایران – سوریه

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9372

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.