• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

زمینه پیشرفت‌ کشور در آموزش و پرورش است

  • 23 مهر 1401 - 12:00
زمینه پیشرفت‌ کشور در آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری با گرامی‌داشت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید اظهار داشت: در دنیا گردشگری جنگ را با گردشگری تاریک مترادف می‌دانند، اما در کشور ما راهیان نور شکل گرفت، چرا که شهدای ما جنگ را به یک مدرسه تربیتی تبدیل و از یک عرصه سخت و خشن یک عرصه نرم ایجاد کردند.
نوری افزود: وقتی به زندگی شهدا نگاه می‌کنیم آنان را به عنوان انسان‌های تربیتی می‌بینیم تا یک فرد نظامی صرف، از این رو به دلیل این مسئله راهیان نور نام گرفت.
وی با تاکید بر اینکه شهدا از سیره رسول الله درس‌های زیادی گرفته‌اند، گفت: اعتقاد داریم بازدید از مناطق جنگی تداوم سیره نبوی است و خوشحالیم که راهیان نور با اردوهای پیشرفت پیوند خورده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت‌: یکی از توطئه‌هایی که از اول انقلاب برای ملت ایران وجود داشته و یکی از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان که در مطالعات ۲۰۴۰ استنفورد آمده است، این است که به مردم القا کنند، پیشرفت‌های ایران اسلامی نمایشی است.
وی تصریح کرد: دبیران زیست شناسی از برخی مؤسسات که در سالیان اخیر توانستند در حوزه علمی کارهای بزرگی انجام دهند، مانند مؤسسه پاستور، برکت و فخرا بازدید کنند و در این مؤسسات، ایران اسلامی توانست به همت جوانان کشور واکسن تولید کند که جزو تکنولوژی‌های سخت و جدید دنیا است.
عضو کابینه سیزدهم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را دیگر نمود عینی توانمندی دانشمندان و مهندسان ایرانی برشمرد که توانست تحریم دشمن را خنثی کند.
نوری تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم پالایشگاه بسازیم، اما امروز در بندرعباس و عسلویه پالایشگاه‌های تمام ایرانی ساخته شده که تحریم را خنثی کرده است و این موضوعات برای ما هویت ساز است.
وی ادامه داد: توطئه‌های دشمنان نظام با این هدف است که ملت ایران به قله‌های دانایی و پیشرفت نرسد، چرا که “العلم سلطان”، لذا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توصیه اولشان علم و پژوهش و توصیه دوم‌شان اخلاق و معنویت است و دشمن می‌خواهد این دو بال را از ما بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالا است به طور مثال دانش آموزان ایرانی در رشته نجوم، اختر و فیزیک از ۱۰ مدال ۹ مدال را می‌گیرند و یک مدال را آمریکایی‌ها کسب می‌کنند، دانش‌آموزان ما امروز از بینش و بصیرت برخوردار است، لذا باید تلاش خود را در حوزه علم و پرورش بگذارد تا جامعه دانش پایه به دست بیاید.
نوری افزود: زمینه پیشرفت‌هایی که در لایه‌های بالای کشور شکل می‌گیرد، زمینه‌اش در آموزش و پرورش بوده است و نباید این مسئله را نادیده بگیریم.
وی در پایان تصریح کرد: در اردوهای راهیان‌نور و پیشرفت، باید راویان اشراف کامل به مسائل مختلف داشته باشند، لذا آموزش و پرورش هیچ محدودیتی ندارد و از هر مؤسسه‌ای که لازم باشد، کارشناس متخصص برای روایتگری خاطرات دفاع مقدس دعوت می‌کند تا اطلاعات دقیق برای دانش آموزان روایت کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30820

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.