• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است

  • 17 دی 1400 - 11:43
زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین زارع دارنده مدال برنز المپیک توکیو و طلای مسابقات جهانی نروژ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به اینکه تختی الگوی خوبی برای تمامی ورزشکاران و مردم ایران است گفت: جهان پهلوان تختی الگوی بسیار مناسبی نه تنها برای همه ورزشکاران ایران، بلکه برای همه مردم ایران است. وی اسطوره‌ای بود که بعد از این مدت که از درگذشتش نامشان ورد زبان همه مردم است. ما جوانان که در میادین بین المللی فعالیت می‌کنیم باید از راه روش او پیروی و الگوبرداری کنیم تا همه جهانیان بدانند که ما از آقا تختی این موارد را یاد گرفته ایم.

دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی نروژ تصریح کرد: کشتی ورزشی است که روح پهلوانی و معرفت در این ورزش زیاد است. ورزشکاران شاید بتوانند به قهرمانی و مدال برسند اما شاید بعد از دوران قهرمانی، نامی از آنها نماند و به نظر من هیچ بردی نداشته است. پس باید با یاد خدا و ائمه اطهار و الگوبرداری از افرادی مثل جهان پهلوان تختی در عرصه ورزش حضور داشته باشیم.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: اگر جهان پهلوان تختی امروز بین ما بود، بیشتر با وی اُخت می‌گرفتم و مسائلی را از وی یاد می‌گرفتم که در آینده به دردم بخورد. مطمئناً از وی تشکر می‌کردم که اگر ورزش کشتی را امروز به نام نیک و منش پهلوانی می‌شناسند، فقط به خاطر نام اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز جمعه ۱۷ دی ماه در ابن بابویه شهر ری برگزار می‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.