• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رکورد جالب ایرانی‌ها در هفته نخست/ یک برد در جدول اصلی!

  • 22 اسفند 1401 - 12:57
رکورد جالب ایرانی‌ها در هفته نخست/ یک برد در جدول اصلی!

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تنیس ایران بعد از هشت سال میزبان مسابقات بین المللی فیوچرز است. این دوره مسابقات از ۱۳ اسفندماه با حضور ۹۰ تنیسور از ۲۲ کشور آغاز شد و روز یکشنبه به پایان هفته نخست رسید تا از امروز دوشنبه مسابقات وارد هفته دوم شد.
دیدارهای هفته نخست تنیس فیوچرز در قالب سه جدول پیش مقدماتی، انتخابی (مقدماتی) و اصلی برگزار شد. ۵۳ بازیکن برگزارکننده دیدارهای جدول پیش مقدماتی بودند که البته نتایج آن ثبت رسمی نمی شود. رقابت های جدول مقدماتی و اصلی نیز به ترتیب با حضور ۶۴ و ۳۲ بازیکن برگزار شد.
یک برد ایرانی ها در جدول اصلی
رقابت های جدول مقدماتی در بخش انفرادی و با برگزاری ۵۶ دیدار پیگیری شد. در جدول اصلی اما مسابقات در دو بخش انفرادی و دونفره دنبال شد. در این جدول ۳۱ دیدار انفرادی و ۱۵ دیدار دونفره برگزار شد و نمایندگان ایران در بخش دونفره به مراتب عملکرد بهتری داشتند.
در این بخش از مسابقات ترکیب حمیدرضا نداف و سامیار الیاسی همراه با تیم مهرشاد قفقازی و علی یزدانی تا جمع هشت تیم برتر پیشروی داشتند اما در این مرحله نتیجه دیدارهای خود را واگذار کردند و نتوانستند به مراحل بالاتر صعود کنند.
در بخش دیدارهای انفرادی اما صعود به جمع ۱۶ بازیکن برتر، بهترین عملکرد ایرانی ها بود که آنهم به واسطه رویارویی با یکدیگر به دست آمد. در این بخش از مسابقات کسری رحمانی، امیرحسین بادی، علی یزدانی و سامیار الیاسی با استفاده از سیستم وایلد کارت وارد جدول اصلی شدند. حمیدرضا نداف و سینا مقیمی هم از جدول مقدماتی به جدول اصلی صعود کردند.
تمام تنیسورهای ایران در جدول اصلی مسابقات فیوچرز نتیجه نخستین دیدار خود را واگذار کردند و حذف شدند به جز سینا مقیمی که او هم با غلبه علی یزدانی به جمع ۱۶ بازیکن برتر این جدول راه یافت اما در این بخش متحمل شکست شد و از دور رقابت ها کنار رفت. بدین ترتیب از مجموع دیدارهای انفرادی برگزار شده در جدول اصلی، نمایندگان ایران تنها صاحب یک برد شدند.
بخت نخست قهرمانی چه کرد؟
در هر صورت رقابت های هفته نخست با قهرمانی «دن الکساندرو تومسکو» از رومانی به پایان رسید. وی در دیدار فینال «هازم ناو» از سوریه را ۲ بر صفر شکست داد و به عنوان نخست دست یافت. این قهرمانی در حالی نصیب نماینده رومانی شد که «دراگوس ماداراژ» از مجارستان بخت نخست قهرمانی مسابقات بود. وی که با رنکینگ ۲۹۱ در مسابقات فیوچرز شرکت کرده بود در مرحله نیمه نهایی جدول اصلی مقابل «دن الکساندرو تومسکو» که در نهایت قهرمان شد، نتیجه را واگذار کرد و با کسب عنوان سوم مشترک به کار خود پایان داد.
مسابقات تنیس فیوچرز ۲۷ اسفندماه با تعیین برترین های هفته دوم به پایان می رسد. یونس طلاور، امیرعلی قوام، حمیدرضا نداف و سینا مقیمی ورزشکاران ایرانی هستند که با استفاده از وایلد کارت در جدول اصلی این هفته قرار گرفته اند.
سامان حسنی سرداور مسابقات تنیس فیوچرز است. مدیر این دوره رقابت ها هم شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون است.
مسابقات تنیس فیوچرز در هر هفته ۱۵هزار دلار جایزه نقدی دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.