• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

رژیم صهیونیستی مجبور شد حقوق گازی لبنان را به رسمیت بشناسد

  • 10 مهر 1401 - 12:51
رژیم صهیونیستی مجبور شد حقوق گازی لبنان را به رسمیت بشناسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به پیشنهاد جدید میانجی آمریکایی درباره ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
وی در این باره گفت: ما در برابر دشمنی (رژیم صهیونیستی) قرار داریم که هیچ کس غیر از خودش را در جهان به رسمیت نمی‌شناسد، اما زمانی که احساس کردیم به منابع گازی خود نیاز داریم، یقه دشمن را گرفتیم، ما در واقع حقوقی را که دشمن می‌خواست نادیده بگیرد، زنده کردیم. ما آنها را مجبور کردیم که درخواست ما را پذیرفته و حقوق لبنان را به رسمیت بشناسند.
وی افزود: ما گام بزرگی برداشتیم و از موضع دولت لبنان در راستای دستیابی به حقوق دریایی مان حمایت می‌کنیم، ما می‌خواهیم به منابع گازی خود که حق فرزندان و نسل‌های آینده در لبنان است، دست پیدا کنیم.
رعد تاکید کرد: ما اطمینان داریم که این مساله با حضور و آمادگی مقاومت و موضع مستحکمی که اتخاذ کرده ایم، محقق خواهد شد، ما هرگز اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از حق لبنان در آب‌های سرزمینی اش پایمال شود، همچنین اجازه دست اندازی به ثروت‌های طبیعی و حاکمیت لبنان را نخواهیم داد.
رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: آنچه را که در این روزها بدست نمی‌آوریم قطعاً در روزهای آینده محقق می‌کنیم و دشمن این حقیقت را به خوبی درک کرده است. آنها (رژیم صهیونیستی) تلاش دارند از ارائه این فرصت به حزب الله که یکی پس از دیگری سیلی به آنها وارد کند، جلوگیری نمایند.
رعد تصریح کرد: ما اطمینان داریم اگر آمادگی مقاومت و موضع سرسختانه اش علیه رژیم صهیونیستی وجود نداشت، قطعاً آنها حقوق لبنان را به رسمیت نمی‌شناختند.
گفتنی است روز گذشته سفیر آمریکا در بیروت، پیشنهاد جدید واشنگتن در زمینه ترسیم مرزهای دریایی را به صورت مکتوب به میشل عون رئیس جمهور لبنان تحویل داد. گفته می‌شود طرف صهیونیستی نیز این پیشنهاد را دریافت کرده و تلویحاً با آن موافقت کرده است.
پیش تر عاموس یادلین رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سخنانی به پیشنهاد جدید ترسیم مرزهای دریایی واکنش نشان داد. به نوشته معاریو، یادلین درباره پیشنهاد جدید آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی که به طرف لبنانی و صهیونیستی ارائه شده و دو طرف به صورت تلویحی با آن موافقت کرده اند، گفت: تاکنون نه در اسرائیل (اراضی اشغالی) و نه در لبنان، جزئیات این پیشنهاد جدید درباره ترسیم مرزها منتشر نشده است، اما فرضی که به واقعیت نزدیک است، این است که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله به هر آنچه می خواسته دست پیدا کرده و به همین دلیل احساس رضایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29892

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.