• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روسیه و اوکراین با پیشنهاد میانجی‌گری سران آفریقایی موافقت کردند

  • 26 اردیبهشت 1402 - 19:05
روسیه و اوکراین با پیشنهاد میانجی‌گری سران آفریقایی موافقت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی امروز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «لی هسین لانگ» نخست وزیر سنگاپور تاکید کرد: در گفتگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد اعزام هیأتی از سران کشورهای آفریقایی به مسکو و کی‌یف را مطرح کردم که هر دو رئیس‌جمهور با آن موافقت کردند.
وی افزود: این هیأت متشکل سران زامبیا، سنگال، کونگو، اوگاندا، مصر و آفریقای جنوبی خواهد بود که قرار است در پایتخت‌های روسیه و اوکراین با رؤسای جمهور این دو کشور در زمینه صلح کنند.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی تصریح کرد که پوتین و زلنسکی با آغاز تلاش‌ها در این زمینه با حضور سران آفریقایی موافقت کرده و این مساله به اطلاع «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و دفتر اتحادیه آفریقا نیز رسیده است.
رامافوزا تاکید کرد که برخی سران آفریقایی این دیدگاه را داشته‌اند که باید از سوی آفریقا پیشنهادی در راستای پایان دادن به جنگ اوکراین مطرح شود.
رسانه‌های روسی پیش از این اعلام کرده بودند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گذشته در تماس تلفنی با همتای آفریقای جنوبی خود، با پیشنهاد تشکیل هیأتی از سران آفریقایی برای گفتگو درباره پایان دادن به جنگ اوکراین موافقت کرده است. رئیس‌جمهور روسیه در جریان این مکالمه تاکید کرده که مسکو هرگز مانع پیشبرد روند دیپلماتیک در ارتباط با پایان دادن به شرایط جنگی، نشده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.