• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد

  • 27 آذر 1400 - 23:31
روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه هشدار داده است که اگر آمریکا و ناتو پیشنهادهای امنیتی را رد کنند، مسکو مجبور به ایجاد تهدیدات متقابل خواهد شد.

مسکو پیشتر در ۱۵ دسامبر دو پیشنهاد جامع برای همکاری امنیتی با آمریکا و ناتو به دیپلمات‌های آمریکایی داده بود و جزئیات توافق‌های پیشنهادی نیز روز جمعه گذشته در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است. با این حال مقامات ایالات متحده و ناتو تأیید کرده‌اند که هنوز در این ارتباط تصمیم گیری نکرده اند، هرچند گفته اند که در حال مطالعه این اسناد هستند.

در همین ارتباط نیز «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که اگر آمریکا و ناتو پیشنهادهای امنیتی مسکو را رد کنند، روسیه مجبور است برای تأمین امنیت خود سیستمی از تهدیدات متقابل را اتخاذ کند.

این مقام روسی افزود: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم تا راه‌هایی را برای تغییر یک سناریوی نظامی یا یک سناریوی فنی-نظامی به یک فرآیند صلح آمیز سیاسی که در واقع امنیت نظامی همه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا و اوراسیا را تقویت می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اما اگر این راه حل‌ها نتیجه نداد، همان گونه که قبلاً هم تاکید کرده ایم، ایجاد تهدیدات متقابل را در دستورکر قرار خواهیم داد.»

گروشکو که با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، همچنین تاکید داشت که پیشنهادات روسیه با هدف عقب نشینی از پرتگاه خطرناک کنونی در روابط روسیه و آمریکا و حرکت به سمت گفتگو مطرح شده است.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که روسیه در روابط خود با ناتو به مرحله‌ای رسیده است که دیگر نمی‌توان نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده گرفت و یا فقط درباره آن‌ها صحبت کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13019

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.