• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

روسیه از مواضع غیرسازنده رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین انتقاد کرد

  • 04 مرداد 1401 - 12:42
روسیه از مواضع غیرسازنده رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در ارتباط با تعلیق فعالیت‌های آژانس بین المللی یهود در این کشور، گفت: این یک مساله قانونی است که در شرایط فعلی در حال بررسی قرار دارد.

وی در ادامه از مواضع غیر سازنده رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تل آویو در ماه‌های اخیر به ویژه در ارتباط با جنگ اوکراین انتقاد کرد و این مواضع را تأسف برانگیز توصیف نمود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به طور مشخص به کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین اشاره و این مساله را تقبیح نمود.

گفتنی است تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (کان) شامگاه گذشته درگزارشی از تصمیم تل‌آویو مبنی بر گسترش فعالیت‌های خود در اوکراین در قالب امدادرسانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای نخستین بار بودجه‌ای رسمی را به دست سازمان‌های امدادی غیرنظامی فعال در اوکراین رسانده است. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون، خود به صورت مستقیم در اوکراین در این چارچوب کار کرده است، اما اکنون تصمیم گرفته است به فعالیت‌های ۹ سازمان مدنی در اوکراین بپیوندد و بودجه دولتی را به صورت مستقیم در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این تصمیم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تنش سیاسی جاری میان تل‌آویو و مسکو بر سر توقف فعالیت آژانس یهود، در حال تشدید است. منابع عبری روز گذشته از تصمیمات تلافی جویانه یائیر لاپید در قبال اقدام اخیر روسیه و تلاش برای انتقال دفتر آژانس یهود از مسکو به تل آویو خبر داده بودند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.