• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روسیه از توافق بر از سرگیری دو کارگروه در مذاکرات وین خبر داد

  • 09 آذر 1400 - 11:41
روسیه از توافق بر از سرگیری دو کارگروه در مذاکرات وین خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای و با اشاره به جدیت مذاکره کنندگان اعلام کرد که موافقت هایی در اولین جلسه این مذاکرات صورت گرفته است.

وزارتخانه مذکور در این رابطه اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست برجام در وین تلاش می کنند تا در اسرع وقت به نتیجه برسند.

همچنین در ادامه بیانیه این وزارت خانه آمده است که شرکت کنندگان در نشست برجام در وین با آغاز مجدد کار دو گروه کارشناسی- در مورد تحریم ها و مسائل هسته ای موافقت کردند.

پیشتر نیز «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در گفتگویی پس از پایان بخشی از مذاکرات وین اظهار داشت که روسیه خواسته‌های ایران مبنی بر برچیدن همه تحریم‌های اعمال شده از زمان آغاز سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی از تحریم‌های مربوط به دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق را منطقی می‌داند.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین افزود: مهمترین نکته مذاکرات روز نخست این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از سر گرفته شود و احتمال برگزاری نشست دیگری درباره برجام در سطح رؤسای هیأت‌ها تا پایان هفته جاری در وین امکان پذیر است.

مذاکرات وین از روز گذشته در اتریش آغاز شده و ایران اعلام کرده که هدف از این مذاکرات، برچیدن تحریم ها است.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در همین رابطه و در مقاله‌ای برای روزنامه «فایننشال تایمز»، درباره الزامات این رویکرد جدید نوشت: به‌ منظور تأمین حقوق و منافع ملتمان، آماده یک بحث منصفانه و دقیق بر اساس اصول «ضمانت» و «تأیید» هستیم. این مسئله باید غرامت برای نقض توافق را در اولویت قرار دهد که شامل برچیدن همه تحریم‌های پس از برجام است. در مقابل، ایران آماده است تا به طور داوطلبانه به تعهدات هسته‌ای خود مطابق با توافق عمل کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.