• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روسیه آماده کمک به حل بحران غذایی در جهان است

  • 29 تیر 1401 - 0:36
روسیه آماده کمک به حل بحران غذایی در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین پیرامون آخرین وضعیت صادرات غلات از بنادر اوکراین با شبکه تلویزیونی (Perviy Channel) گفتگو کرد و ضمن اشاره به برگزاری اجلاس هفته گذشته هیئت‌های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل در استانبول، اظهار داشت: انتظار داریم این مذاکرات در آینده نزدیک ادامه یابد.

پسکوف همچنین آمادگی روسیه برای کمک به حل بحران غذایی در جهان را اعلام کرد و افزود: دلیل این بحران وضعیت اوکراین است و نه غلات آن. این فقط بخش کوچکی است. با این وجود روسیه آماده است هر ابتکاری را برای اطمینان از رسیدن غلات اوکراینی به بازارهای جهانی انجام دهد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه امروز همچنین در گفتگوی دیگری تصریح کرده بود که همکاری این کشور با تهران، مسیر سیاست خارجی دیرینه مسکو است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره ادامه داد: تماس‌ها میان روسیه با ایران پراکنده نبوده، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی این کشور است. «دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی ما بوده است. ما مدت هاست که به دنبال روابط اقتصادی با ایران بوده ایم و این روابط تاریخی بسیار طولانی و پایه محکمی دارد.

این مقام روسیه در توضیح روابط طولانی مسکو با تهران به پروژه مشترک نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که با همکاری ایران و روسیه آغاز شد.

پسکوف در پایان تصریح کرده بود: همکاری دو کشور آینده محور است. این رابطه دارای سابقه‌ای مستحکم و آینده‌ای درخشان در جهت منافع دو طرف خواهد بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.