• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

روز جهانی قدس، آغاز نابودی اسرائیل است

  • 09 اردیبهشت 1401 - 0:29
روز جهانی قدس، آغاز نابودی اسرائیل است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – سمیه خمارباقی: روز جهانی قدس امروز در شرایط متفاوتی برگزار می‌شود. اگرچه مانند همه سال‌های گذشته هر سال با ویژگی‌های جدیدی همراه است اما در حال حاضر به لحاظ متغیرات و معادلات جدید سرزمین‌های اشغالی اهمیت بیشتری پیدا کرده است به ویژه اینکه معادله جدیدی در فلسطین ایجاد شد.

در شرایط کنونی، مقاومت در تمامی گستره و جغرافیایی فلسطین ظهور پیدا کرده و یک اجماع و یک هم افزایی در تمامی مناطق فلسطین درباره مقاومت شکل گرفته است. مقاومت فلسطین توانست به عمق راهبردی رژیم صهیونیستی دست یابد. در عملیات اخیر که در تل‌آویو و مناطق ۱۹۴۸ رخ داد معادله جدیدی حاکم شد.

کشورهایی که با دشمن صهیونیستی عادی سازی روابط کرده اند هرگز جز ناامیدی چیزی حاصل نخواهند کرد چرا که ملت‌های بیداری وجود دارند که علیرغم سرکوب و قلمع و قمع، رژیم‌های مزدور را در جهان عرب به چالش می کشند باید گفت که روز جهانی قدس تنها یک مناسبت اسلامی و روز ملی نیست. روز قدس یک گفتمان راهبردی و ارزشمند و دارای مفاهیم جدیدی است که توانست الگوی ارزشمند و بی نظیر در برابر ملت‌های جهان به ویژه ملت فلسطین قرار دهد. امروز می‌توان آثار و دستاوردهای نامگذاری روز قدس را در منطقه و فلسطین به وضوح مشاهده کرد تا آنجا که بسیاری از گروه‌های مقاومت فلسطین و منطقه از تهران به عنوان عمق اسلامی و عربی فلسطین یاد می‌کنند، آن هم در شرایطی که برخی از کشورهای عربی که مدعی بودند که عمق عربی فلسطین هستند امروز سرگرم روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی شدند.

این باور نزد تحلیلگران منطقه و جهان وجود دارد که نامگذاری روز قدس باعث شد تا قدس از یک موضوع عربی به یک اولویت اسلامی تبدیل شود تا نقطه اشتراک و همگرایی امت اسلامی و فلسطین شود. در همین راستا «شیخ خضر الکبش» یکی از اعضای اهل سنت مجمع علمای مسلمین لبنان و رئیس انجمن دوستی و همکاری اسلامی درخصوص روز جهانی قدس به خبرنگار مهر اظهار داشت: روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی رحمه الله علیه اعلام شده است، آغاز نابودی اسرائیل است.

وی با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از قدس اقدامات زیادی انجام داده است و بیش از ۴۰ سال است که خود را موظف به حمایت از موضوع فلسطین کرده است و در این مسیر تمامی اقدامات مالی، نظامی و لوجستیک را در اختیار گروههای مقاومت قرار داده است. کمک‌های ایران برای آزادسازی فلسطین از یوغ اشغال رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با تل آویو و حمایت از این رژیم غاصب با یکدیگر مسابقه می‌دهند و از صهیونیست‌ها در محاصره هر چه بیشتر ملت فلسطین و کشتار فلسطینی‌ها و هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان در این سرزمین حمایت می‌کنند.

شیخ خضر الکبش درخصوص عملیات استشهادی اخیر در فلسطین اظهار داشت: عملیات قهرمانانه فلسطینی‌ها در نقاط مختلف فلسطین از جمله قدس و اراضی اشغالی ۴۸ در واکنش به تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست صورت می‌گیرد. عاملان عملیات استشهادی با انگیزه‌های شخصی و قهرمانانه خود در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کنند تا خطاب به تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی جهان بگویند که فلسطین تنها به دست بازوان گروههای مقاومت آزاد خواهد شد و مقاومت تنها گزینه آزادسازی فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که با دشمن صهیونیستی عادی سازی روابط کرده اند هرگز جز ناامیدی چیزی حاصل نخواهند کرد چرا که ملت‌های بیداری وجود دارند که علیرغم سرکوب و قلمع و قمع، رژیم‌های مزدور را در جهان عرب به چالش می کشند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.