• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

روزهای خوب جودو کنار ما باشید/‏ به‬ قول «ویزر» ایمان دارم

  • 11 فروردین 1402 - 13:54
روزهای خوب جودو کنار ما باشید/‏ به‬ قول «ویزر» ایمان دارم

آرش میراسماعیلی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: چهار سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و اگر تلاش، همدلی و حمایت خانواده بزرگ جودو نبود، شاید عبور از این مسیر سخت امکان نداشت. پیش از حضور من در فدراسیون مسائلی رخ داده بود که در زمان مسئولیت بنده ادامه داشت و نهایت به تعلیق جودو ایران ختم شد. فضای سنگینی را تجربه کردیم که هم در داخل مدیریت می‌شد و هم در بعد بین الملل از آرمان‌ها و منافع کشورمان هم دفاع می‌کردیم و هم راه رایزنی‌هایی و تعامل با فدراسیون جهانی در پیش می‌گرفتیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ما جوانان با آتیه‌ای داشتیم که نباید اجازه می‌دادیم سرخورده شده و از تاتامی جودو خارج شوند. روزهای سختی را بخصوص در دوران کرونا پشت سر گذاشتیم. کار و تلاش بهترین دستاورد این دوران بود. در این مدت توجه ما به آموزش و زیرساخت‌ها بود. تأسیس ۱۲ خانه جودو در سطح کشور و افتتاح فاز نخست آکادمی ملی جودو ایران از این دست کارها بود. همچنین به لحاظ آماری نیز عملکرد قابل قبولی داشتیم و تعداد جودوکاران ما از ۶۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار جودوکار رسید. ضمن اینکه مسابقات خوبی را برگزار کرده و انگیزه، شور و شوق را در بین جوانان با آتیه بالا بردیم. در بعد بین الملل نیز تفاهم نامه‌هایی با کشورهای همسایه امضا شد و در مسابقات و کمپ‌های تمرینی شرکت کردیم. در این بخش هم اوج کار ما حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی با تیم‌های ملی بانوان و آقایان بود. در این بازی‌ها تیم بانوان عملکرد موفقی داشت و تیم مردان هم در بخش تیمی مدال برنز را کسب کردند.
رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه ۲۰ شهریور دوره چهار سال تعلیق جودو به پایان می‌رسد اظهار داشت: پس از آن دو رویداد مهم پیش رو خواهیم داشت. اول بازی‌های آسیایی که خیلی برای ما و البته ورزش کشور اهمیت دارد و امید زیادی داریم جودوکاران ما عملکرد خوبی ارائه دهند. سپس مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که برای ما ارزشمند است و جودوکاران ما بعد از چهار سال به یک میدان رسمی اعزام می‌شوند و علاقمندان به ورزش خواهند دید که آینده سازان جودو چگونه در این رقابتها مبارزه می‌کنند. کادر فنی این تیم‌ها معرفی و به زودی نفرات دعوت شده مشخص و اردوها آغاز می‌شود تا برای حضور در مسابقات روسیه آماده شوند.
میراسماعیلی در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو هم گفت: برای حضور در این دوره از بازی‌ها برنامه‌های خود را به ستاد مربوطه ارائه داده‌ایم. بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات، پس از جلسه و هماهنگی با کریمی به عنوان مدیر تیم‌های ملی تکلیف کادر فنی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف را مشخص کردیم. سرمربیان هم افراد شناخته شده و از قهرمانان تحصیلکرده انتخاب شدند. از روز گذشته هم اردوی تیم ملی آغاز شد و طی دو هفته آینده به مسابقات روسیه اعزام می‌شود. اردوهای تیم ملی نیز از این پس به صورت منظم و پیگیری می‌شود و تدارک خوبی برای این مسابقات خواهیم داشت.

وی در مورد اینکه چقدر باید به قول رئیس فدراسیون جهانی مبنی بر دو سهمیه المپیک امیدوار بود، پاسخ داد: در جلسه آخری که با «ویزر» و رئیس اتحادیه آسیا داشتیم، صحبت‌های نهایی انجام شد و ایشان آمادگی خود را برای سفر به ایران و مذاکره با مسئولین ورزش کشور اعلام کرد. من هم موضوع را به اطلاع وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک رساندم. آنها نیز پیگیر هماهنگی برای وقت ملاقات با رئیس جمهور هستند که در زمان سفر رئیس فدراسیون جهانی با ایشان هم جلسه‌ای داشته باشند. در جلسه آخر صحبت‌هایی بسیار خوبی با «ویزر» داشتیم و نگرانی خود در خصوص از دست دادن مسابقات کسب سهمیه را به اطلاع وی رسانده و ایشان هم بابیان اینکه جای نگرانی نیست، قول دادند دو سهمیه برای ایران در نظر بگیرند.
دارنده دو طلا و دو برنز جودو جهان افزود: با وجود قول‌های که رئیس فدراسیون جهانی داده، اما بعد از پایان دوران تعلیق بازهم فرصت است که جودوکاران ما در کوران کسب سهمیه قرار گرفته و برای آن تلاش کنند. البته که کار خیلی سخت و دشوار است. معتقدم شرایط سختی که جودو پشت سر گذاشت را هیچ فدراسیونی تجربه نکرد. روزهایی که همه جانبه چه از سوی یکسری افراد از داخل کشور تحت فشار بودیم و از بیرون هم که به نوعی باید دادگاه CAS را مدیریت کرده، با فدراسیون جهانی رایزنی می‌کردیم و. .. چندین جلسه با مسئولان جهانی و آسیایی داشته‌ایم و به قول‌های داده شده ایمان داریم ولی دست از تلاش بر نخواهیم داشت.
رئیس فدراسیون جودو به مجمع انتخاباتی فدراسیون هم اشاره کرد و ادامه داد: خدا را شاکریم که مجمع انتخاباتی جودو یکی از بی حاشیه ترین مجامع بود، در این مورد باید از حمید سجادی وزیر ورزش تشکر کنم که شرایط برگزاری مجمع را فراهم کرد. چرا که اگر فدراسیون وارد دوره سرپرستی می‌شد و یا مجمع به تعویق می‌افتاد، شرایط بلاتکلیفی به جودو لطمه می‌زد. برگزاری مجمع بسیار به ما کمک کرد که بتوانیم برنامه‌ها و کارها را پیش ببریم. البته به همه عزیزانی که نامزد شدند، احترام می‌گذارم و امیدوارم همه دوستان بیایند دست به دست هم بدهیم کارها را پیش ببریم. هیچکس بی نقص نیست و من هم در این دوره چهار ساله نواقصی داشتم و انتقاداتی وارد است. ولی باید با اتحاد و همدلی بین همه ارکان جودو روزهای خوبی را برای جودو رقم بزنیم. روزهای سخت جودو طی شده است، دوست داریم آنها که روزهای سخت کنار ما نبودند، روزهای خوب کنار ما باشند. صمیمانه از خانواده جودو، رؤسای هیأت‌ها، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک کمک کردند تا جودو از این بحران عبور کند و جا دارد از همه تشکر و قدردانی کنم.
میراسماعیلی در پایان گفت: در چهار ساله نخست معایب و نواقصی داشتیم که برای رفع آنها باید دست به تغییراتی بزنیم. سعی در تقویت فدراسیون داریم، در کادر فنی تغییرات اساسی داشتیم در بخش‌های دیگر هم این شرایط را خواهیم داشت. با پایان یافتن دوران تعلیق و حضور دوباره در عرصه‌های بین المللی کار دشوارتر خواهد شد. باید در رقابت‌های مختلف حضوری مؤثر و فعال داشته باشیم تا جودوکاران ما یکبار دیگر در سطح اول جودو دنیا مبارزه کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.