• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

روحانی نتوانست رفتار غرب علیه ایران را تغییر دهد/ امیدواری به بایدن واهی بود

  • 16 مرداد 1400 - 9:22
روحانی نتوانست رفتار غرب علیه ایران را تغییر دهد/ امیدواری به بایدن واهی بود

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مهر، ضمن واکنش به طرح اتهامات اخیر رژیم صهیونیستی و ایالات متحده علیه کشورمان اظهار داشت: با توجه به شکست سنگینی که دولت ترامپ در مقابل ملت ایران متحمل شد، دولت جدید بایدن و یا مستأجران جدید کاخ سفید، در طول ۷ ماه گذشته هیچ‌گونه اظهار نظر مستقیمی در خصوص توانمندی‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران ابراز نکردند و در حقیقت بخشی از این مدت را به دنبال اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به تجربیات قبلی دموکرات‌ها در آمریکا که تلاش می‌کردند مقابله با جمهوری اسلامی ایران را به تنهایی انجام ندهند و با برخی از کشورهای اروپایی و عربی همکاری داشته باشند، این اقدام در راستای نمایش اجماع سازی بین کشورهای اروپایی و آمریکا، قابل تحلیل است.

وی همچنین افزود: در واقع آمریکایی‌ها با تهدیدات اخیر خودشان و همچنین انگلیسی‌ها نیز که از ادبیات آمریکایی‌ها بهره بردند، در حقیقت نشان دهنده این بود که هر دو بیان توسط یک اتاق فکر تهیه شده است.

این تحلیل‌گر مسائل بین الملل تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند به این شکل با همراه کردن بعضی از کشورهای اروپایی به گونه‌ای به ایران و دولت جدید اعلام کنند که رفتار آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: این حرکت و این اقدام آمریکایی‌ها نشان دهنده این مسئله است که اقدامات دولت آقای روحانی، در طول هشت سال گذشته که به طور عملی در گفتار و عمل به دنبال اعتمادسازی بین دولت ایران، آمریکا و یا غرب بود، موفقیت‌آمیز نبوده است.

صدرالحسینی تاکید کرد: همچنین تصویرسازی که دولت آقای روحانی و بعضی از مقامات، از دولت دموکرات بایدن در جامعه القا کرده بودند کاملاً اشتباه است، بدین شکل که آنها به دنبال این مسئله بودند که با روی کار آمدن حزب دموکرات و پیروزی آنها در انتخابات و کنار رفتن ترامپ که مجسمه دشمنی با ایران قلمداد می‌شد، شرایط آمریکا در مقابل ایران متفاوت می‌شود و می‌توان با بایدن به گفتگوهای برد – برد رسید که اظهارنظر اخیر بایدن خط بطلانی بود بر این دیدگاه!

وی همچنین گفت: بر این اساس باید این نکته گفته شود که اظهارات اخیر بایدن نشان‌دهنده تحکیم روابط بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش آمریکا برای اجماع سازی در بین کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی است که این عمل خود می‌تواند نشانه‌ای از تداوم دشمنی آمریکا علیه ملت ایران قلمداد شود و بر این اساس آدرس بسیار مناسبی برای جهت‌گیری سیاست خارجی دولت آقای رئیسی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در واکنش به تهدیدات نظامی صهیونیست‌ها گفت: درگیری‌های غیرمستقیم رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های اخیر چه در حوزه نیمه سخت و چه در حوزه سخت این مسئله را به اثبات رسانده است که رژیم صهیونیستی بدون حمایت مستقیم رژیم آمریکا، امکان لطمه زدن و یا آسیب رساندن به امنیت ملی کشورمان را نخواهد داشت به همین دلیل چه در دوران نتانیاهو و ترامپ و چه در دوران بایدن، رژیم صهیونیستی به دنبال کسب حمایت همه جانبه برای آسیب رساندن به منافع ملی جمهوری اسلامی است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1416

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.