• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روایت یک شاهد عینی از روز «جمهوری اسلامی»

  • 12 فروردین 1401 - 12:47
روایت یک شاهد عینی از روز «جمهوری اسلامی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای در تاریخ دهم فروردین سال ۱۳۶۴ پیرامون برگزاری رفراندوم دوازدهم فروردین، «روز جمهوری اسلامی» خاطره‌ای جالب بیان کرده و فرموده بودند: در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در راه بلوچستان به کرمان رسیدم، در فرودگاه بچه‌های حزب‌الهی و داغ کرمان آمدند، صندوق را آوردند چند تا صندوق بود، هرکدام می‌خواستند که بیاورند من تویش رأی بیاندازم.

متن کامل خاطره ایشان به این شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

خاطره، من البته در آن روز، روز رأی‌گیری کرمان بودم از طرف امام یک مأموریتی به من محول شده بود که بروم بلوچستان و سر بزنم به شهرهای بلوچستان و مردم آن‌جا را از نزدیک دیدار بکنم و پیام امام را برای آن مردم ببرم. پیام محبت و دلسوزی را که ملاحظه می‌کنید از همان روزهای اوّل امام به فکر افتادند که با این مستضعفین دورافتاده‌ای که به کلی فراموش شده بودند، حتی در نظام گذشته ملاطفت و محبت کنند و من را که آن‌جا سابقه داشتم آشنایی نسبتاً زیادی داشتم فرستادند آن‌جا برای این کار.

کرمان رسیده‌ بودم من در راه بلوچستان که روز رأی‌گیری بود، در فرودگاه بچه‌های حزب‌الهی و داغ کرمان آمدند، صندوق را آوردند چند تا صندوق بود، هرکدام می‌خواستند که بیاورند من تویش رأی بیاندازم. آن‌ها هم من را می‌شناختند. یعنی سابق که کرمان رفته بودم و مردم کرمان با من آشنا بودند. من هم خیلی به مردم کرمان از قدیم علاقه داشتم مردم خیلی با محبت و جالب بودند همیشه در چشم من. خیلی لحظه‌ شیرینی بود برای من، آن لحظه‌ای که این رأی را من می‌انداختم توی صندوق و می‌دیدم آن شور و هیجانی را که مردم کرمان از خودشان نشان می‌دادند در رأی دادن. بعد هم نشان داده شد که خب نود و نه درصد آرا به جمهوری اسلامی آری بود.

مصاحبه درباره‌ روز دوازدهم فروردین ۱۳۶۴/۱/۱۰

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.