• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روایت آنهایی که از آتش زدن آمبولانس‌ها لذت می‌برند

  • 13 مهر 1401 - 12:09
روایت آنهایی که از آتش زدن آمبولانس‌ها لذت می‌برند

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: این بار قرار است همه چیز را فدای اهدافشان کنند، اینکه می‌گوئیم «همه چیز» غلو نیست؛ این اغتشاشگران که نام خود را معترض گذاشته‌اند از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سطل زباله و نرده‌های وسط خیابان‌ها گرفته تا آمبولانس‌ها و مأموران را به آتش می‌کشیدند تا بگویند ما خواهان آزادی هستیم!
شبکه سعودی اینترنشنال درباره جابجایی مأموران انتظامی با آمبولانس‌ها گزارشی منتشر کرد که در این گزارش تنها یک آمبولانس از دور نشان داده می‌شود و هیچ تصویر واضح و قابل اتکایی که مأموران در آن خودرو وجود دارد را نشان نداد؛ اما با اتکا به همین گزارش در رشت یک آمبولانس به آتش کشیده شد.

افراد اغتشاشگر در ابتدا عنوان می‌کردند علت اعتراضشان حجاب است و بعد در ادامه گفتند علت اعتراض ما مسائل اقتصادی است حالا سعی دارند تا اعتماد بین مردم و اورژانس را خدشه دار کنند و جامعه را از خدمات اورژانسی محروم کنند.
اغتشاشگران در حالی ۸۵ آمبولانس اورژانس را به آتش کشیدند و آنها را از رده خارج کردند که در کشور به تعداد ۳ هزار آمبولانس نیاز داریم تا کم و کاستی‌های حمل و نقل اورژانس جبران شود؛ البته حدود ۶۰ درصد آمبولانس‌های اورژانس هم بیشتر از حد معمول مأموریت انجام داده‌اند.
آمبولانس یک خودروی امدادی برای کمک به مردم است، حتی در جنگ‌ها هم طرفین دعوا مصونیتی برای خودروهای امدادی از جمله آمبولانس‌ها در نظر می‌گرفتند اما در ایران و در اغتشاشات برای جان مردم هیچ اهمیتی قائل نیستند و با بیان شایعاتی چون استفاده از آمبولانس‌ها برای جا به جایی نیروهای انتظامی سعی دارند تا اعتمادی که مردم به این سازمان خدمت‌رسان دارد را خدشه دار کنند.
اغتشاشگرانی که خود را مردم ایران و معترض می‌نامند هیچ رحم و مروتی ندارند و از آتش زدن آمبولانس‌ها نه تنها لذت می‌برند بلکه با کف و سوت زدن باقی افراد را هم به این کار دعوت می‌کنند؛ آسیب زدن به آمبولانس‌ها را می‌توان آسیبی دانست که ارائه خدمات فوریتی پزشکی و فرایند درمان بیماران را با اختلال مواجه می‌کند، این خسارت حتی از خسارت مادی زیان‌بارتر است.

بی شک می‌توان خدشه دار کردن اعتماد بین اورژانس و مردم را از اهداف اصلی دشمنان دانست چراکه سالانه پنج میلیون مأموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی این نهاد انجام می‌شود که چهار میلیون آن مأموریت‌های مردمی است و جدا از وظیفه‌ای که تکنسین‌های اورژانس در قبال شغلشان دارند یک رابطه همدلی بین آنها و مردم و بالعکس وجود دارد.
افرادی که مدعی می‌شوند آمبولانس‌ها را به بهانه حمایت از هم‌وطنانشان آتش می‌زدند لحظه‌ای به نیاز اورژانسی خود و خانواده‌یشان در وقت بیماری فکر نکردند و تنها قصد تخریب و ایجاد رعب و وحشت دارند؛ آنها می‌گویند آمبولانس‌ها را آتش می‌زنیم تا مأموران را جا به جا نکنند؛ اما سوال اصلی این است که آیا مدرکی برای اثبات این حرف دارید؟ یا بر فرض محال که مدرکی هم داشته باشید آیا این آمبولانسی که می‌گوئید مأمور جا به جا می‌کند مربوط به اورژانس است؟
مردمی که اعتراض دارند هیچ زمان حاضر نمی‌شوند به خودروهایی که شبانه روز و در گرما و سرما برای نجات جان آنها در حالت آماده باش هستند آسیب بزنند؛ این افرادی که با حب و بغض اقدام به تخریب آمبولانس‌ها می‌کنند قطعاً از اغتشاشگرانی هستند که چشمان را بر روی همه چیز بسته‌اند و فقط هدفشان ویرانی است و بس.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30100

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.