• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

رضا کلهر طلا گرفت، ساغر مرادی نقره/برنامه روز پایانی

  • 16 مرداد 1401 - 13:30
رضا کلهر طلا گرفت، ساغر مرادی نقره/برنامه روز پایانی

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سیزدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان، امروز شنبه ۱۵ مردادماه و در روز پنجم مسابقات تکواندوکاران چهار وزن اوزان ۷۳- و ۷۸- کیلوگرم پسران و ۵۹- و ۶۳- کیلوگرم دختران به دیدار حریفان خود رفتند. تیم ملی ایران سه نماینده داشت که حاصل تلاش آنها یک طلا و یک نقره بود.
رضا کلهر توانست عنوان قهرمانی وزن ۷۳- کیلوگرم را به خود اختصاص دهد. وی در دیدار پایانی برابر «دوگرو منیر فورکان» از ترکیه را در ۲ راند متوالی و با نتایج (۹ بر ۳ و ۱۱ بر ۵) شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد. وی با برتری مقابل «هه ینگ جیه» از چین تایپه، «کیم دو هئون» از کره جنوبی، «اورین باسار» از قزاقستان و «هایتام زاروتی» از مراکش با نتایج مشابه ۲ بر صف و به فینال راه پیدا کرده بود.
ساغر مرادی در وزن ۶۳- کیلوگرم در گروه دختران به نشان نقره دست یافت. وی در دیدار نهایی برابر «سارا چاری» از بلژیک در یک دیداری تماشایی پس از آنکه راند نخست را ۱۵ بر ۸ به سود خود خاتمه داد، در دو راند بعدی با نتایج ۹بر۸ و ۱۰ بر ۶ نتیجه را به رقیب واگذار کرد و به نشان ارزشمند نقره شد.
مرادی با پیروزی برابر «بن یونس» از مراکش، «ستینل» از ترکیه، «سو یو سی» از چین تایپه و «والنتینو» از ایتالیا راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله هم «ماریا رومانکو» از اوکراین را با نتایج (۱۴ بر یک و ۶ بر یک) شکست داد و به فینال رسید.
برنامه نمایندگان ایران در روز پایانی
فردا یکشنبه در روز پایانی رقابتهای اوزان ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم در بخش دختران و ۷۸+ کیلوگرم در بخش پسران برگزار خواهد شد که تیم ملی در هر سه وزن نماینده دارد.
در وزن ۶۸- کیلوگرم دختران ۳۲ تکواندوکار حضور دارند که «الهام حقیقی» دور نخست به دیدار «لی وآوا سون» از هائیتی می‌رود و سپس با برنده تائیتی و کره جنوبی مبارزه می‌کند.
نیوشا شادلو نماینده کشورمان در وزن ۶۸+ کیلوگرم که ۳۰ تکواندوکار ثبت نام کرده اند، در اولین دیدار به مصاف «زهرا چرف» از الجزایر می‌رود و در صورت برتری دیدار با بریتانیا و چین تایپه پیکار می‌کند.
در وزن ۷۸+ کیلوگرم پسران نیز ابوالفضل عباسی دور نخست «آمیت کومار» از هند را پیش رو دارد و در ادامه با برنده با برنده قبرس و چین تایپه مبارزه می‌کند.
تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم این دوره از مسابقات موفق به کسب ۵ مدال طلا و ۲ نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی ۵ مدال طلا، پرنیا سلمانی و ساغر مرادی هم ۲ مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.
سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان فردا یکشنبه شانزدهم مردادماه در شهر «صوفیه» کشور بلغارستان به پایان خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.