• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

رضا کلهر به نشان برنز جهان دست یافت

  • 26 آبان 1401 - 12:29
رضا کلهر به نشان برنز جهان دست یافت

‎به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که در سالن متروپلیتن شهر گوادالاخارای مکزیک جریان دارد با کسب یک نشان برنز برای تیم ملی کشورمان به پایان رسید
‎رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم دور نخست باید مقابل «اسماعیل یاکوبا» از نیجر مبارزه می‌کرد که این حریف به دلیل سر وزن نرسیدن از جدول کنار رفت. کلهر دور دوم و در یک مبارزه دیدنی مقابل چشم نزدیک به هزار تماشاگر مکزیکی «ایکر گارسیا مارکز» از کشور میزبان را در دو راند و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۱۷ بر ۴ شکست داد و در ادامه «خلفانی هریس» از آمریکا را ۵ بر ۴ و ۱۵ بر ۱۳ طی دو راند متوالی از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی دو بر صفر (۱۴ بر ۷ و ۱۷ بر ۸) مقابل «برناردو پای» از دومینکن صاحب پیروزی و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
‎وی در این مرحله «بردلی سیندن» نفر یک رنکینگ جهانی و دارنده نقره المپیک، طلا و برنز جهان از بریتانیا را پیش رو داشت. کلهر راند اول این دیدار را ۱۷ بر ۶ به سود خود خاتمه داد. در راند دوم در حالی که نتیجه ۹ بر ۴ روی تابلو امتیازات ثبت شده بود، رقیب انگلیسی ضربه خطایی را به صورت کلهر اثابت داد که باعث آسیب دیدگی نماینده کشورمان شد و همین موضوع تمرکز وی را برهم زد تا نتیجه این راند ۱۵ بر ۸ به سود «بردلی سیندن» تغییر کند. در راند سوم این نماینده بریتانیا بود که ۱۶ بر ۱۱ پیروز شد و در نهایت هم نماینده کشورمان در حالی دو بر یک باخت و به نشان برنز جهان بسنده کرد که سرداور ۷ امتیاز او را در راند سوم پاک کردند.
‎رضا کلهر جوان ۱۷ ساله تکواندو ایران، تابستان ۱۴۰۱ موفق شده بود دو مدال طلای نوجوانان جهان و نوجوانان آسیا را کسب کند،
‎امروز تیم ملی کشورمان در وزن ۴۹- کیلوگرم زنان نیز نماینده داشت. غزل سلطانی در دیدار اول برابر «الکساندرا کاسرس دیاز» از پاراگوئه، مقابل «گینگ ژائو» از چین ۲ بر یک بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت. وقت اول این مبارزه را سلطانی ۹ بر ۵ پیروز شد و در دو راند بعدی ۱۱ بر ۳ و ۱۲ بر ۹ نتیجه را رقیب نامدار خود واگذار کرد.
‎پیش از این مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم آقایان توانست مدال برنز را تصاحب کند. ضمن اینکه ابوالفضل عباسی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی هم موفق به کسب مدال نشده بودند.
‎رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان دوشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور ۷۵۵ تکواندوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده و تا روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.