• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

رشیدی: بازی با نیوزیلند به درد ما نمی‌خورد/ ولز احتمالا هم‌گروه ایران شود

  • 30 فروردین 1401 - 12:41
رشیدی: بازی با نیوزیلند به درد ما نمی‌خورد/ ولز احتمالا هم‌گروه ایران شود

منصور رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا و ارزیابی او از این گروه گفت: گروه خوبی داریم. تیم ملی انگلیس از تیم‌های ملی درجه یک در دنیاست اما سه تیم دیگر گروه یعنی ایران، آلمان و احتمالا ولز در شرایط نسبتا برابر هستند. نمی‌توان گفت که این سه تیم غیر قابل دسترسی هستند. آمریکا و ایران در گذشته با هم بازی کرده‌اند اما از جام جهانی ۹۸ به این سمت، فوتبال دو کشور متحول شده و به جای سه، چهار لژیونر، بیش از ۲۰ لژیونر داریم.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه آمریکایی‌ها بازیکنان فعلی خود را نسل طلایی این کشور می‌دانند گفت: به طور صد درصد تیم ملی آمریکا هم پیشرفت کرده و بازیکنانی دارد که کیفیت بالایی دارند و تیم بسیار خوبی شده‌اند و دنبال موفقیت در این دوره از جام جهانی هستند.

او درباره برنده پلی آف اروپا گفت: ولز، اوکراین و اسکاتلند سه تیم خوب هستند اما با صحبت‌هایی که انجام می‌شود، فکر می‌کنم ولز تیم بهتری است و می‌تواند برای انگلیس هم دردسرساز شود. بازی‌های این تیم را در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به یاد داریم. فکر می‌کنم ترکیبی از بازیکنان خوب و باتجربه در تیم ملی ولز حضور دارند.

رشیدی در پاسخ به این سوال که آیا به موفقیت ایران در این گروه امیدوار است، اظهار کرد: سطح توقعات را نباید بالا برد. امیدواریم این تیم حداقل به دور بعد جام جهانی صعود کند. انسان با امیدواری زنده است و اگر بخواهیم برویم و در این مسابقات کیسه بوکس شویم، خوب نیست.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی از گروهش صعود نکند، واکنش‌ها چطور خواهد بود؟ گفت: انتظار دارم حتی اگر از گروهمان صعود نکردیم، نمایش قابل قبولی داشته باشیم. تیم ملی در زمان کی‌روش نتایج بدی نگرفت اما خوب بازی نمی‌کردیم. مردم انتظار بازی هجومی داشتند اما تیم ملی بیشتر تدافعی بازی می‌کرد و گاهی نتیجه هم می‌گرفت. انتظار دارم اگر نتیجه هم نگرفتیم، بازی قشنگی انجام دهیم و در کارهای هجومی و دفاعی خوب عمل کنیم.

او درباره اینکه به عنوان مربی ترجیح می‌داد در بازی اول خود با انگلیس بازی کند یا خیر گفت: بازی اول با انگلیس در اولین دیدار، بهترین قرعه بود. در بازی اول می‌توانیم مقابل یک تیم درجه یک بازی کنیم و ببینیم اختلاف‌ ما چقدر است. البته به نظرم فوتبال به سمت و سویی رفته که اختلاف تیم‌ها زیاد نیست. ما از الان باید به فکر بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب باشیم.

رشیدی درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران گفت: متاسفانه با تیم‌هایی بازی داریم که از نظر فوتبالی جایگاه بالایی ندارند. من نام نیوزیلند را شنیده‌ام که جزو ۱۰۰ تیم برتر دنیا هم نیست. کادر فنی و بازیکنان ما نیازمند بازی‌های تدارکاتی در حد تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌خواهند. مثلا باید با لهستان بازی کنیم. این قبیل بازی‌ها به ما کمک می‌کند نه نیوزیلند که محلی از اعراب ندارد. در این بازی‌ها نمی‌توانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را هم بفهمیم. تیم‌های نه چندان شناخته شده به درد ما نمی‌خورد. باید با تیم‌های بهتری دیدار کنیم. تیم‌های ملی زیادی هستند که در جام جهانی نیستند اما می‌توانند به ما کمک کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.