• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

رشته «طلایی» که نیاز به حمایت دارد/ درخواست کبدی از مسئولان ورزش

  • 07 اسفند 1400 - 11:44
رشته «طلایی» که نیاز به حمایت دارد/ درخواست کبدی از مسئولان ورزش

به گزارش خبرنگار مهر، دو مدال طلایی که کبدی برای کارون ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به دست آورد ضامن این رشته برای اعزام دوباره به این بازی ها شده است آنهم به عنوان یک رشته مدال آور در هر دو بخش مردان و بانوان.

البته مدال آوری کبدی در بازی های آسیایی محدود به دوره پیشین این بازی ها نمی شود طوریکه تیم ملی کبدی مردان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو و ۲۰۱۴ اینچئون به عنوان نایب قهرمانی دست یافت اما سومین حضور در فینال این بازی ها (۲۰۱۸ اندونزی) را با قهرمانی به پایان رساند.

در بخش بانوان هم تیم ملی کبدی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو نتوانست تا فینال پیش برود و به حضور در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز بسنده کرد. این حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با راهیابی به فینال و نایب قهرمانی همراه شد، در بازی های آسیایی دوره پیش هم ملی پوشان کبدی بانوان مجدد یک پله ارتقا پیدا کردند و روی سکوی اول ایستاد.

با این پیشینه و حرکت رو به جلو و ممتدی که ملی پوشان کبدی ایران در بازی های آسیایی داشته اند، آنها دوره جدید این بازی ها را پیش رو دارند. مسلم است که سکویی بالاتر از قهرمانی برای ملی پوشان کبدی ایران نیست که در هانگژو پیگیر آن باشند اما حفظ همین سکو ماموریت سنگینی را روی دوش آنها گذاشته است.

برای اینکه این ماموریت به بهترین شکل ممکن ختم بخیر شود و مجدد به طلایی شدن منجر شود، اعضای کادر فنی تیم ملی کبدی مردان و بانوان اقدام به ارزیابی وضعیت بازیکنان مختلف در فضایی گسترده کردند تا اینگونه به همه بازیکنان مستعد فرصت حضور در اردوی تیم ملی را داده باشند.

در این زمینه و پس از مسابقات قهرمانی کشور کبدی تا به امروز بیش از ۲۰۰ بازیکن در اردوهای مختلف توسط مربیان تیم ملی محک زده شده اند تا گلچین این بازیکنان ترکیب نهایی برای اعزام به هانگژو را تشکیل دهند.

در مجموع اینکه کبدی برای تکرار دو قهرمانی در دو بازی های آسیایی از ماه ها پیش دست به کار شده است کما اینکه عباس اورسجی رئیس فدراسیون تاکید دارد که در این زمینه حتی از برنامه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم جلوتر هستند.

رشته «طلایی» که نیاز به حمایت دارد/ درخواست کبدی از مسئولان ورزش

وی در مراسمی که به منظور اهدای حکمش برای دوره جدید ریاستش در فدراسیون کبدی برگزار شد در مورد وضعیت تیم های ملی کبدی مردان و بانوان اینگونه گفت: «ما از برنامه کمیته و وزارت هم جلوتر هستیم‌ چرا که استارت اردوها را از مهرماه زده ایم‌ و کادر فنی هردو تیم ملی بانوان و آقایان را هم انتخاب کرده ایم‌ اما برای موفقیت در هانگژو نیاز به حمایت داریم چرا که شما بهتر می دانید تکرار و حفظ عنوان قهرمانی بسیار سخت‌تر از قهرمانی است ، بنابراین اگر بودجه کافی و دیدارهای تدارکاتی در اختیار تیم های ملی مردان و زنان باشد میتوانم وعده بهترین مدال را بدهم.»

حمایت کافی مسئله ای است که سرمربی تیم ملی کبدی هم روی آن تاکید دارد. امیر مازندرانی که در بازی های آسیایی اندونزی هم هدایت این تیم را بر عهده داشت تاکید دارد که تیمش برای تکرار قهرمانی نیازمند دیدارهای تدارکاتی مناسب است و این موضوع میسر نمی شود مگر با حمایت های لازم.

وی در این زمینه گفت: به لحاظ برگزاری اردو از سایر تیم های آسیایی پیش هستیم طوریکه بعد از ۶ مرحله اردو بازیکنان به شرایط برگزاری مسابقات تدارکاتی رسیده اند و الان وقت محک خوردن آنهاست.

مازندرانی تاکید کرد: فدراسیون واقعا تمام آنچه لازم بوده را در اختیار ما قرار داده اما ما نیازمند دیدارهای تدارکاتی هستیم و تمرین بدون دیدار تدارکاتی باعث سرخوردگی بازیکن ‌ می شود.

سرمربی تیم ملی کبدی درخواست خود از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به منظور حمایت از تیمش را اینگونه مطرح کرد: تقاضا دارم زمینه برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم های مطرح آسیایی را فراهم‌ کنند.

به هر حال کبدی تنها رشته ای است که در هر دو بخش مردان و بانوان برای کاروان ایران در بازی های آسیایی مدال آور بوده است آنهم با قهرمانی؛ دو طلایی که کبدی در جاکارتا به دست آورد به یک باره باعث صعود ۶ پله ای کاروان ایران در جدول رده بندی و ایستادن در رده ششم شد.

این میزان صعود که با دو طلای تاریخی به دست آمد نتیجه تلاش های چندساله و مستمر بوده است اما تکرار این موفقیت ها حالا به حمایت گسترده تر و بیشتری نیازمند است. مسئولان ورزش اگر روی کبدی به عنوان رشته مدال آور حساب باز کرده اند قاعدتا هزینه های این مدال آوری دوباره را هم محاسبه کرده و بر این اساس حمایت لازم را از این رشته خواهند داشت چون کبدی اثبات کرده که می تواند کمک حال کاروان برای ارتقا باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.