• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رسانه‌ها نقد مشفقانه، عالمانه و منصفانه داشته باشند

  • 21 مرداد 1400 - 2:33
رسانه‌ها نقد مشفقانه، عالمانه و منصفانه داشته باشند

به گزارش مهر، وحید میرنظامی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه اولین ابلاغ و حکم خبرنگاری را پیامبر اکرم (ص) از خداوند گرفت، اظهار کرد: خدای متعال به پیامبر (ص) فرمود «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ»، این اولین ابلاغی بود که صادر شد و امیدوارم جامعه خبرنگاری ما «بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ» رفتار کنند یعنی با رعایت امانتداری هر آنچه وجود دارد را صادقانه، واقعی و البته با تحلیل و نقد به مردم ارائه دهند. انتظار شورای شهر اراک از رسانه‌ها پرداختن به وظایف حرفه‌ای خود و رعایت اصل امانتداری است.

وی ادامه داد: استیفای حقوق اجتماعی یکی از وظایف خبرنگاران است و خبرنگاران پرچم داران آگاهی هستند.

رئیس شورای شهر اراک تاکید کرد: خبرنگاران باید به این امر توجه داشته باشند که چه مواردی در چه فضایی به جامعه تزریق شود و باید حال و حس خوب جامعه مدنظر قرار دهند.

میرنظامی گفت: توجه به نیازهای اجتماعی و انعکاس اخبار امید بخش باید مورد نظر اصحاب رسانه باشد و با توجه به آغاز کار دولت جدید و شروع فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستاها رسانه‌ها باید در کنار نقد، همکاری را با مسئولان داشته باشند.

وی توجه صرف به دیده شدن را یکی از آفات کار خبر دانست و گفت: رسانه‌ها باید تعهدات انقلابی خود را مورد توجه قرار دهند، مسئولان در دوره جدید گفتمان خاص خود را مطرح کرده‌اند و رسانه‌ها باید به این امور توجه داشته و مطالبه گر باشند.

رئیس شورای شهر اراک ادامه داد: امیدواریم اهالی رسانه به اصول اخلاقی و حرفه‌ای خود پایبند باشند و با رعایت اصل امانتداری فعالیت کنند.

میرنظامی گفت اظهار کرد: از خبرنگاران توقع می‌رود که حال مردم را خوب کنند و با نقدهای مشفقانه، عالمانه و منصفانه کار خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: دست یاری شورای ششم به سوی اصحاب رسانه دراز است و تقاضا داریم که ارتباط خوبی با شورای و کمیسیون‌های مختلف خصوصاً کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد تا شهر را با هم بسازیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.