• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رزمایش نظامی جدید چین، در شرق این کشور برگزار می‌شود

  • 30 مرداد 1401 - 13:50
رزمایش نظامی جدید چین، در شرق این کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره ایمنی دریایی چین (MSA) روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن رزمایش نظامی یک روزه‌ای را در دریای چین شرقی در نزدیکی استان «چجیانگ» در شرق چین برگزار خواهد کرد.
در این بیانیه آمده که «این رزمایش روز ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) از ساعت ۲ بامداد تا ۱۶ بعدازظهر (به وقت محلی) برگزار خواهد شد و در زمان برگزاری رزمایش، عبور کشتی‌ها از مناطق مشخص‌شده ممنوع خواهد بود.»
ارتش چین در واکنش به سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان چند دور رزمایش نظامی بزرگ در آب‌های اطراف تایوان برگزار کرد.
نانسی پلوسی، علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین، ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست چین واحد است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.علاوه بر این یکشنبه گذشته نیز هیأتی از قانونگذاران آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز به تایوان سفر و با مقامات ارشد این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.
دولت چین ضمن انجام رزمایش‌های نظامی، برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وضع و اعلام کرد گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.