• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

رتبه بندی درست اجرا نشد

  • 16 اردیبهشت 1402 - 13:52
رتبه بندی درست اجرا نشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خانی پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم در میامی به میزبانی سالن ورزشی انقلاب این شهر ضمن اشاره به مطالبات جامعه فرهنگیان بیان کرد: مجموعه بزرگ و قوی و اثرگذار معلمان در کشور باید پویا و با انرژی باشد لذا از ابتدای مجلس یازدهم، نمایندگان مسیر ارتقای شغلی معلمان را پیگیری کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بحث رتبه بندی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۹۰ مسکوت مانده بود از اقدامات جدی مجلس یازدهم بود، افزود: پیرامون این طرح مباحث بسیاری درگرفت و از آنجا که پایان دولت روحانی و ابتدای دولت رئیسی بود، آموزش و پرورش نیز دست خوش تحولات زیادی شد و هم در مقوله مدیریت و هم در سیاست گذاری شاهد تغییرات گسترده بودیم.
چالش‌های رتبه بندی
نماینده شاهرود و میامی با مجلس با بیان اینکه پیرامون رتبه بندی معلمان چالش‌های جدی وجود داشت، تاکید کرد: تنها وزیری که از دولت رئیسی رأی نیاورد، آموزش و پرورش بود لذا این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای مجلس بسیار اهمیت دارد و علی رغم اینکه بیشترین لابی‌گری برای وزیر آموزش و پرورش شده بود، اما در صحنه مجلس، نمایندگان رأی اعتماد ندادند علت این هم عدم اقناع نمایندگان در مباحث تخصصی بود.
خانی با بیان اینکه ما قانع نشدیم که وزیر آموزش و پرورش بتواند این جامعه بزرگ و عظیم و حجیم فرهنگی را راهبری کند، بیان داشت: سند تحول در ستاد آموزش و پرورش مهمترین بحثی بود که با وزیر جدید داشتیم و حتی زمانی که نوری نیز بر سر کار آمد یکی از مباحث جدی نمایندگان همین مقوله سند تحول آموزش و پرورش بود که یک دهه مسکوت مانده بود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مباحث آموزش و پرورش در مجلس تلاش می‌شد که با فوریت انجام شود اما از سوی مقابل پالس‌هایی که به مجلس می‌آمد، بیانگر این بود که صحنه‌ای جدی در عمل نیست، افزود: مجلس با این تاکید، بهترین قانون را تصویب کرد تا جایی که مصوبات ما در آئین نامه رتبه بندی واضح است زیرا نمایندگان هر چه برای جایگاه و قداست شغل معلمی نیاز بود را در آن لحاظ کردند.
کم کاری وزارت آموزش و پرورش
نماینده شاهرود و میامی با بیان اینکه ما نمایندگان مجلس تمام مسائل را از دورترین مدارس روستایی و … در قانون لحاظ کردیم اما این موضوع آئین نامه نیاز دارد و آن را باید وزارت آموزش و پرورش بنویسد، گفت: گلایه‌ای که از وزیر سابق داشتیم این بود که آئین نامه باید توسط افرادی نوشته شود که پای تخته باشند و خاک کار را از کلاس درس خورده باشند نه کسی که استخدام اداری شده و در ستاد کار می‌کند و پشت میز می‌نشیند و نمی‌داند که در فرومد و میامی و… چه می‌گذرد.
خانی با بیان اینکه رتبه بندی اگر قرار باشد بهترین قانون مصوب مجلس باشد اما آئین نامه خوبی را نداشته باشد، قطعاً دچار اشکال جدی خواهد شد، ابراز کرد: علیرغم تأکیدات مجلس و نگرانی بابت رتبه بندی و نقص آن، متأسفانه این اتفاق در وزارت و در ستاد وزارتخانه رخ داده است.
وی با بیان اینکه معلم نباید همزمان که تدریس می‌کند، فکر و ذهنش جای دیگری باشد، افزود: ما انتظار داشتیم که نوری و مجموعه وزارت آموزش و پرورش کار درستی را در حوزه آئین نامه در دستور کار قرار دهند که متأسفانه این موضوع صورت نگرفت اما نمایندگان مجلس به صورت جدی به دنبال این موضوع هستند. همچنین از دولت خواسته‌ایم که برای این پست وزیری را معرفی کند که شناخت کافی از شرایط داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.