• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

رایزنی ‎ها برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق در حال انجام است

  • 01 آبان 1401 - 12:10
رایزنی ‎ها برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد: حماس تصمیم خود را برای بازگشت به دمشق گرفته و از گفتن آن ابایی ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: هماهنگی امنیتی و سیاسی میان نیروهای محور مقاومت، مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را قوت می‌بخشد.
خلیل الحیه با اشاره به اینکه مذاکرات برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق به آرامی و جدی پیش می‌رود، افزود: دیدارهایی در این راستا در آینده انجام خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: تصمیم بازگشت به سوریه بر اساس ایمان نیروهای مقاومت به مسیری که پیش می‌روند و ایمان به اصل ثابت آرمان فلسطین گرفته شده است.
مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس به دیدار نمایندگان این جنبش با بشار اسد اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور سوریه به گرمی از آن‌ها استقبال کرده است و فضای حاکم بر دیدار این اطمینان را به آن‌ها داده که شرایط به خوبی پیش خواهد رفت.
الحیه در پاسخ به اینکه آیا حماس در تصمیم خود برای بهبود روابط با سوریه، با قطر و ترکیه مشورت کرده است یا نه گفت که حماس با اراده خود تصمیماتش را می‌گیرد و تصمیم بازگشت به سوریه را رهبران جنبش گرفتند و سپس به اطلاع دیگران رسید.
خلیل الحیه تأکید کرد: چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، این تصمیمی بود که خودمان گرفتیم.
وی در پایان و در خصوص پیامدهای بهبود روابط بین جنبش حماس و دمشق در سطح هماهنگی امنیتی و نظامی و تأثیر مورد انتظار آن بر ساختار تسلیحاتی گروه‌های مقاومت فلسطین به طور کلی گفت: این رخداد به همه کسانی که به گزینه مقاومت اعتقاد دارند، انگیزه، اراده و قدرت سیاسی ویژه ای می بخشد و قطعاً نتایج این رخداد برای محور مقاومت به طور عام و مقاومت فلسطین به‌طور خاص منعکس بازتاب خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.