• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رایزنی السودانی با رئیس کمیسیون اروپا

  • 29 بهمن 1401 - 12:50
رایزنی السودانی با رئیس کمیسیون اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، در این دیدار روابط عراق و اتحادیه اروپا بررسی شد. در این دیدار، السودانی بر تمایل عراق به برقراری شراکت اقتصادی و همکاری توسعه‌ای با اتحادیه اروپا تأکید کرد.
نخست وزیر عراق اعلام کرد که دیدارهایش با سران آلمان، فرانسه و ایتالیا در راستای تقویت روابط اقتصادی و تحکیم پایه‌های همکاری در عرصه مبارزه با چالش‌های اقتصادی و زیست‌محیطی و ایجاد ثبات و توسعه پایدار در عراق بوده است.
محمد شیاع السودانی همچنین به توافق امضاشده میان وزارت دارایی عراق و بانک سرمایه‌گذاری اروپا و آمادگی عراق برای پذیرش سرمایه‌های اروپایی برای تقویت بخش خدمات در کشور اشاره کرد.
وی همچنین بر اهمیت حمایت اتحادیه اروپا از عراق در مبارزه با فساد و استرداد افراد تحت تعقیب و اموال سرقت‌ رفته تأکید کرد.
رئیس کمیسیون اروپا نیز بر حمایت از نخست‌وزیر عراق و تصمیمات اصلاحی وی تأکید کرد و گفت که همه کشورهای اروپایی به همکاری با عراق در چارچوب شراکت‌های بلندمدت تمایل دارند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38934

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.