• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳

راه اندازی بیمارستانی ۶۴ تخت خوابی هلال احمر در مرز مهران

  • 23 شهریور 1401 - 13:09
راه اندازی بیمارستانی ۶۴ تخت خوابی هلال احمر در مرز مهران

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مرز چذابه گفت: خوشبختانه خدمات خوبی در این مرز ارائه می‌شود و رفت و آمد زائران به سرعت انجام می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت بیماران گفت: تمام بیماران و مصدومانی که امکان انتقال آنها به ایران فراهم شود بلافاصله توسط آمبولانس‌ها به کشور منتقل می‌شوند؛ مجوز ورود بالگردهای هلال احمر به خاک عراق فراهم شده است و هر زمان که نیاز باشد بالگردهای هلال احمر می‌توانند وارد خاک عراق شوند و نسبت به انتقال مصدومان یا بیماران اقدام کنند همچنین دو هواپیما به عنوان بیمارستان هوایی در نظر گرفته شده‌اند و در شرایطی که نیاز باشد منتقل می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امروز در مرز مهران یک سازه بیمارستانی ۶۴ تخت خواب توسط جمعیت هلال احمر برپا می‌شود تا بتواند خدمات هلال احمر در مرز مهران را تقویت کند در این بیمارستان تخت‌های بستری وجود دارد و در آنها تونل سرد و اتاق عمل سرپایی وجود دارد.
کولیوند با بیان اینکه در مسیرهای جاده‌ای چه داخل چه خارج از کشور به میزان هر ۷۰ کیلومتر پایگاه امدادی وجود دارد اظهار کرد: در این مسیر درمانگاه‌های امدادی برپا شده اند در کشور عراق ۲۰۰ درمانگاه گروه‌های جهادی ایجاد شده اما داروهای آن توسط هلال احمر تأمین می‌شود همچنین سه بیمارستان سیار راه اندازی شده است و در حال خدمت رسانی به زائران هستند ۶ بیمارستان ثابت عراق در اختیار هلال احمر است و بیمارستان امام علی هلال احمر نیز در اختیار است و در حال خدمت گذاری هستند.
وی درباره شرایط و امکانات موجود در مرز گفت: خوشبختانه امکانات لازم نسبت به سال ۹۸ وضعیت بهتری دارد البته موج برگشت هم اکنون آغاز شده است و خود را آماده موج برگشت و خدمت‌رسانی به زائران کرده ایم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28950

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.