• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

رأی اعتماد دولت به استانداران منتخب «لرستان»، «فارس» و «زنجان»

  • 07 مهر 1400 - 13:39
رأی اعتماد دولت به استانداران منتخب «لرستان»، «فارس» و «زنجان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه خود، به استانداران منتخب استان‌های لرستان، فارس و زنجان رأی اعتماد دادند.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، «فرهاد زیویار»، «محمد هادی ایمانیه» و «محسن افشارچی» به ترتیب به عنوان استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

«فرهاد زیویار» متولد ۱۳۴۸ در شهر خرم آباد و دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است.

وی پیش از این دبیر کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت (۱۳۹۰)، معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری (۱۳۸۵-۱۳۸۴)، رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری (۱۳۸۹) و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده است.

«محمد هادی ایمانیه» متولد ۱۳۴۱ در شهر شیراز و فارق التحصیل پزشکی عمومی و تخصص کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین فارق التحصیل فوق تخصص گوارش و کبد کودکان از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به ریاست بیمارستان‌های شهید بهشتی و نمازی شیراز، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها و طب سنتی ایرانی اشاره کرد.

«محسن افشارچی» متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان است؛ او دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.

تصویب آئین نامه اجرایی مربوط به مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت در سال ۱۴۰۰

هیئت دولت با هدف مقابله با سفته بازی و کاهش نوسانات بازار مسکن، آئین نامه اجرایی مربوط به مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت در سال ۱۴۰۰ را به تصویب رساند.

بر این اساس، واحدهای مسکونی (شامل کلیه ساختمان‌ها اعم از مستغلات، آپارتمان و ویلا) و باغ ویلاهای گران قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) متعلق به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و افراد تحت تکفل آنها، با ارزش روز بیشتر از یکصد میلیارد ریال و همچنین باغ ویلا (اماکنی که مطابق جواز صادره به عنوان باغ شناخته شده و توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حسب مورد پروانه ساخت ویلا برای آن صادر شده است) دارایی‌های مشمول این آئین نامه هستند.

نرخ مالیات سالانه دارایی‌های مشمول آئین نامه فوق (با احتساب عرصه و اعیان) برای دارایی‌های با ارزش روز از یکصد میلیارد و یک ریال تا ۱۵۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد یکصد میلیارد ریال معادل ۱/۰ درصد، از ۱۵۰ میلیارد و یک ریال تا ۲۵۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵۰ میلیارد ریال معادل ۲/۰ درصد، از ۲۵۰ میلیارد و یک ریال تا ۴۰۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۲۵۰ میلیارد ریال معادل ۳/۰ درصد، از ۴۰۰ میلیارد و یک ریال تا ۶۰۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۴۰۰ میلیارد ریال معادل ۴/۰ درصد و نسبت به مازاد ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۵/۰ درصد تعیین شد.

در خصوص دارایی‌های مشمول مشاعی، ابتدا مالیات موضوع این آئین نامه برای کل دارایی، محاسبه و سپس هر یک از مالکین به نسبت سهم مالکیت خود، مشمول پرداخت خواهند بود.

واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت و در سال تملک، مشمول مالیات مذکور نمی‌باشند.

کلیه مالکین دارایی‌های مشمول، مکلفند مالیات سالانه موضوع این آئین نامه را از طریق سازوکار مندرج در آییننامه حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نمایند و در غیر این صورت، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از طریق عملیات اجرایی مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات متعلق را وصول می‌نماید.

ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی مجاز به ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این آئین نامه برای آنها مالیات تعیین گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره نمی‌باشند و متخلف در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

تصویب آئین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب

دولت در اجرای جز (۳) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اختصاص اعتبار برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب و نیز ضرورت اولویت بندی استان‌های در معرض خطر سیلاب براساس مطالعات مرتبط، آئین نامه اجرایی حکم مندرج در قانون یاد شده را به تصویب رساند.

براساس آئین نامه مذکور، سازمان مدیریت بحران کشور مکلف است ظرف ۱۵ روز پس از تصویب این آئین نامه فهرست استان‌های در معرض خطر سیلاب را به ترتیب اولویت در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دهد.

وزارت کشور نیز موظف است، فهرست شهرداری‌های مشمول دارای مطالعات مصوب، به همراه اعتبارات لازم را تعیین و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید و سازمان برنامه و بودجه کشور هم باید حداکثر ظرف ۱۵ روز فهرست شهرهای مذکور را بررسی و نسبت به اخذ مصوبه هیئت وزیران اقدام کند.

اعتبارات مصوب در قالب مبادله موافقتنامه فیمابین وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب در شهرداری مربوط هزینه می‌شود.

تأمین ۵۰ درصد سهم اعتبارات از محل منابع شهرداری‌ها در قالب موافقتنامه یادشده صورت می‌پذیرد.

تعیین وزرای منتخب برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد

هیئت دولت به موجب حکم مندرج در ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نسبت به تعیین وزرای منتخب خود برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تصمیم گیری کرد.

بر این اساس، وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیران منتخب دولت برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7374

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.