• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

دیدار با تیم‌های کشورهای عربی دنیای خاص خود را دارد!

  • 17 آبان 1400 - 11:44
دیدار با تیم‌های کشورهای عربی دنیای خاص خود را دارد!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران نخستین دیدار خود در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا را روز گذشته برابر لبنان برگزار کرد و با نتیجه ۶۶ بر ۶۴ متحمل شکست شد.

بعد از کسب مجوز حضور در میادین بین المللی، این نخستین بار است که ملی پوشان بسکتبال بانوان ایران در رقابت های دسته دوم کاپ آسیا شرکت می کنند. با این حال آنها در کوارتر نخست رقابت با لبنان به تساوی ۲۱ – ۲۱ دست یافتند و کوارتر دوم را با هم با برتری ۱۹ بر ۱۶ خود تمام کردند. ملی پوشان ایران تساوی ۳۱ – ۳۱ را در پایان نیمه نخست برای خود ثبت کردند.

کوارتر سوم البته با برتری ۱۴ بر ۱۱ تیم لبنان به پایان رسید اما بازهم در مجموع بازی و در پایان این کوارتر دو تیم در عدد ۵۱ مساوی بودند.

با این حال در پایان کوارتر چهارم و با توجه به ثبت امتیاز ۱۵ به ۱۳ (به سود لبنان) در این کوارتر، تیم ملی کشورمان متحمل شکست شد.

شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد این دیدار و عملکرد شاگردانش گفت: لبنان را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم به خصوص روی تاکتیک حمله بازیکنان این تیم و اینکه چطور آنها را دفاع کنیم. برای حملات بازیکنان خودمان هم برنامه های خاصی طراحی کرده بودیم اما با وجود شایستگی که در رقابت پایاپای با حریف هم ثابت شد، نتیجه را واگذار کردیم.

وی با اشاره به جریان بازی خاطرنشان کرد: در کوارتر اول این بازی، ۲۲ خطا برای ایران ثبت شد و ۷ خطا برای لبنان! محال است دیداری که در این سطح برگزار می شود چنین آماری داشته باشد. در نیمه نخست بازی تقریبا از تمام بازیکنانم استفاده کردم چراکه بازیکنان کلیدی ما سه یا چهار خطا داشتند و برای حفظ آنها چاره ای جز این نداشتم. اگرچه در نهایت خداوری ۵ خطا شد و او را از دست دادیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با تاکید بر اینکه دیدار با تیم های کشورهای عربی دنیای خاص خود را دارد، ادامه داد: مگر می شود یک نیمه از بازی مانده باشد و تمام بازیکنان کلیدی یک تیم ۴ – ۳ خطا داشته باشند اما شرایط برای تیم مقابل کاملا متقاوت باشد؟ در پایان نیمه اول و طبق آمار، ایران ۳۰ خطا داشت و لبنانی ها فقط ۱۴ خطا.

متشرعی تاکید کرد: بازیکنان ایران در دیدار با لبنان خیلی خوب بازی کردند. آنها ۹ ضربه از ۱۲ ضربه پنالتی خود را درست استفاده کردند یعنی عملکرد موفق ۷۵ درصدی در این زمینه داشتند اما جالب است که برای لبنان ۴۰ ضربه پنالتی گرفته شد در حالی که در دیداری که دراین سطح برگزار می شود، این آمار محال است.

وی در همین رابطه با کوارتر نخست بازی که با تساوی ۲۱ – ۲۱ به پایان رسید، اشاره کرد و گفت: از ۲۱ امتیاز لبنان ۲۰ امتیاز از پنالتی بوده است. واقعا چنین آماری در چنین رقابت هایی بعید است. در هر صورت تیم ایران می توانست با ۲۰ اختلاف امتیاز و حتی بیشتر این بازی را به سود خود تمام کند اما دنیای تیم های کشورهای عربی، دنیای ویژه خود آنهاست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: برای این بازی فشار روانی زیادی روی بازیکنان ایران بود ولی آنها خوب بازی کردند. البته ما پیش از این هم در دیدارهای خود از داوران کشورهای غرب آسیا ضربه خورده بودیم اما واقعا آماری که برای این بازی ثبت شد خیلی عجیب بود.

متشرعی همچنین در مورد دیدار امروز تیم ملی بسکتبال بانوان که مقابل سوریه برگزار خواهد شد، گفت: آنالیز لازم را در مورد این تیم داشته ایم. البته ما لبنانی ها را خوب آنالیز کرده بودیم به طوری که بازیکن آمریکایی آنها را به طور کامل مهار کرده بودیم. امیدواریم از آنالیزی که در مورد سوریه داشته ایم به نتیجه بهتری برسیم و با کسب برتری بتوانیم در رده دوم گروه قرار بگیریم. در این صورت باید برای صعود به مرحله نیمه نهایی با تیم سوم گروه مقابل بازی کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10421

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.