• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دو مدال طلا در انتظار کشتی‌گیران ایران در روز پایانی

  • 01 اسفند 1400 - 11:44
دو مدال طلا در انتظار کشتی‌گیران ایران در روز پایانی

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف از روز ۲۸ بهمن ماه در شهر ولیکو ترانوو در حال برگزاری است و امشب به پایان می‌رسد.

بر این اساس روز گذشته در سومین روز از این مسابقات، چهار نماینده کشورمان در کشتی آزاد و فرنگی به میدان رفتند که در نهایت سعید اسماعیلی در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و میثم عبدی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد به دیدار فینال راه یافتند و امشب برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز سوم مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد، محسن مصطفوی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر دامیان ایگلسیاس از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل لیلیان بالان از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. مصطفوی در این مرحله مقابل دنیس بالایور از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، مصطفوی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد، میثم عبدی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوتان اوتیموف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدی در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی ساحیل از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی ماگومدخان ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان جوانان جهان، از آذربایجان است.

در وزن ۱۲۵ کشتی آزاد یداله محبی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، محبی به گروه بازنده‌ها رفت. نماینده کشورمان در این گروه به مصاف آرتم حاشنکو از اوکراین می‌رود و در صورت پیروزی برابر این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل گرون فرانسیسکو از آمریکا قرار گیرد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر عبدالجابر جباری از الجزایر را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ از سد ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان گذشت. اسماعیلی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۲ ادموند نازاریان از بلغارستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار ایراکلی دیزیمستاراشویلی از گرجستان است.

پیش از این و در پایان روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال طلا دست یافت، علیرضا عبدولی در وزن ۷۲ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد نیز به مدال برنز دست یافتند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.