• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دو طلای کاراته ایران از دست رفت/ نتایج کومیته قابل قبول بود

  • 04 دی 1400 - 23:36
دو طلای کاراته ایران از دست رفت/ نتایج کومیته قابل قبول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام هروی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کاراته، درباره نتایج ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: سطح کیفی رقابت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بود و این موضوع را می توان از تقسیم بندی مدال‌ها دریافت کرد. در همین دوره عملکرد کشورهایی مانند امارات، اردن، ویتنام و عربستان نشان داد که آنها سرمایه‌گذاری زیادی روی کاراته انجام دادند و این می‌تواند برای تمامی مدعیان بازی‌های آسیایی هشداری باشد.

وی افزود: حتی کامبوج با مربی ایرانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت. کشورهایی مانند عراق،فیلیپین و هنگ کنگ نیز با استفاده از مربیان مصری، ترکیه‌ای و ایرانی به دنبال اهداف بزرگی هستند. دیگر مثل گذشته نیست که فقط رقابت بین ایران، ژاپن، قزاقستان و در برخی مقاطع چین تایپه باشد.

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: مسلماً شرایط قهرمانی آسیا با مسابقات جهانی فرق می‌کند. ما در مسابقات جهانی از رویارویی با برخی کشورهای آسیایی خوشحال می‌شویم، اما معادلات کاراته در آسیا متفاوت است. نتایج سالیان اخیر کاراته ایران در مسابقات جهانی و مقایسه با قهرمانی آسیا به خوبی نشان می‌دهد که در رقابت‌های جهانی راحت‌تر مبارزه می‌کنیم و سرنوشت مسابقات عادلانه‌تر در تاتامی رقم می‌خورد.

هروی با اشاره به قدرت کاراته ایران گفت: کاراته ایران همچنان از قدرت‌های آسیا و جهان است. ملی‌پوشان ما به خاطر کرونا و از دست رفتن فرصت حضور در مسابقات جهانی با شرایط روحی خاص در قزاقستان حاضر شدند. با این وجود عملکرد خوبی داشتند و نتایج بدست آمده در کومیته انفرادی قابل قبول بود و می توانست حتی بهتر باشد. تیم ملی کاراته مردان در قزاقستان موفق به کسب ۵ مدال از ۶ فرصت کومیته انفرادی شد و این با توجه به شرایط، نتیجه قابل قبولی بود.

هروی در خصوص قضاوت مسابقات کاراته قهرمانی آسیا عنوان کرد: دنبال بهانه نیستیم، اما در دیدار نیمه نهایی پوریا اقدسی با حریف مطرح قزاقستانی داوری به نفع میزبان بود،. در صورت قضاوت عادلانه این دیدار، اقدسی به راحتی فینالیست می‌شد و در نهایت به مدال طلا می‌رسید. در فینال کومیته تیمی نیز مشکلات داوری وجود داشت که در نتیجه تاثیرگذار بود. اشتباهاتی که باعث شد دو مدال طلای ما به راحتی از دست برود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13479

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.