• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دولت ۵۰۰ میلیون یورو برای تکمیل مدارس نیمه تمام اختصاص می‌دهد

  • 22 دی 1401 - 12:02
دولت ۵۰۰ میلیون یورو برای تکمیل مدارس نیمه تمام اختصاص می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان اصفهان اظهار داشت: امروز در اصفهان شاهد هستیم که فرهنگ کار خیر مکتب تربیتی را بر جا می‌گذارد؛ فرهنگ مدرسه سازی که از سال ۱۳۷۷ با تشکیل جامعه خیران مدرسه ساز به صورت منسجم و هدفمند شکل گرفت.‌
وی با بیان اینکه امروز از هر دو کلاس درس، یک کلاس را خیران می‌سازند، افزود: خیران پول خود را جایی هزینه کردند که برای آنان همواره باقیات و صالحات است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیران مدرسه ساز فرهنگ بنا را ایجاد می‌کنند، ادامه داد: این فرهنگ کار خیر است که مدرسه‌ها را می‌سازد که ثمره آن انسان‌هایی فرهنگمند و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کشور است و کار خیر مدرسه سازی آثار و کاربرد تربیتی دارد.
نوری تصریح کرد: برای تعدیل تعهد خود به خیران برای املاک مازاد وزارت که حدود ۶۰۰ ملک است مجوز گرفتیم که پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم ضمن اینکه دولت از سایر منابع ۵۰۰ میلیون یورو برای مدارس نیمه تمام، مدارس کانکسی و تخریبی اختصاص خواهد داد که ۱۱۷ میلیون یورو قبلاً اختصاص داده و امید است بتوانیم حداقل تعهدات خود را ادا کنیم.
اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: برای ادای دین به اصفهان المپیاد جهانی فیزیک که بالاترین المپیاد جهان است در سال ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار خواهد شد.
نوری با بیان اینکه اقدامات خیران مدرسه ساز تاکنون پیوست رسانه‌ای قوی نداشته است، گفت: در کنار برگزاری این المپیاد در اصفهان، یک پیوست رسانه‌ای خوب برای خیران اصفهانی تهیه خواهد شد که ایشان به ۹۰ کشور جهان معرفی شوند.
وی با اشاره به رونمایی از سه سامانه نیاز، نیک اندیش و رصد که برای تسهیل امور خیران ایجاد شده، افزود: استان اصفهان در این زیست بوم جدید فناوری با استفاده از کارهای انجام شده در فناوری اطلاعات گامی مهم و نو در شفافیت و پاسخگویی به خیران عزیز و تسریع امور انجام داد.
به گزارش خبرنگار مهر در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز که با حضور حدود ۳۰۰ نفر از خیران مدرسه ساز این استان برگزار شد از سه سامانه نیاز، نیک اندیش و رصد رونمایی و از خیران تقدیر شد.استان اصفهان یکهزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.