• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دولت و مجلس اقدامات لازم را برای زلزله‌زدگان اندیکا تسریع دهند

  • 20 مهر 1400 - 21:39
دولت و مجلس اقدامات لازم را برای زلزله‌زدگان اندیکا تسریع دهند

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان می‌کند: پس از وقوع این زلزله اندیکا در مناطق زلزله‌زده حاضر و ضمن دیدار با مردم با ستاد بحران استان جلسه‌ای را برای امدادرسانی به مردم تشکیل و بلافاصله با مدیران سایر نهادهای مسئول استانی – منطقه‌ای دیدار یا تماسی را برای تقویت کمک‌ها انجام شد.

وی افزود: شرایط خاصی برای منطقه حادثه‌دیده اندیکا از زلزله اخیر ایجاد شده و بر اساس ارزیابی‌ها تاکنون بیش از ۶۰۰ منزل در این منطقه به‌صورت کامل نیاز به بازسازی دارند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس تأکید کرد: باید اقدامات لازم برای تسریع در کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در دستور کار نهادهای متولی قرار بگیرد چون سرمای منطقه، شرایط شیوع کرونا، بارش‌های در راه، پراکندگی و صعب‌العبور بودن مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده که در صورت رسیدگی نکردن، آنها را دچار آسیب‌های بیشتری می‌کند.

ورناصری از نیروهای جهادی و انقلابی، دستگاه‌های امدادی اورژانس، کمیته امداد، سپاه و بسیج، هلال احمر، ستاد اجرایی حضرت امام تقدیر کرد و افزود: قرارگاه شهید مرتضی حسین‌پور برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده اندیکا تشکیل و سپاه خوزستان با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده اندیکاست و کمک‌های معیشتی و رفاهی را روزانه به این منطقه ارسال می‌کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس گفت: مراحل اسکان موقت تدارک دیده شده و برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان نیز سپاه، بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران در حال بررسی اجرای تمهیدات لازم برای این امر مهم هستند.

وی یادآور شد: اقدامات حمایتی در شأن مردم زلزله‌زده انجام شده و در این راستا وزارت کشور نیز روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اندیکا را باید تسریع و اقدامات لازم را برای کمک به مردم این منطقه به‌طور ویژه در دستور کار قرار دهد؛ همچنین دولت باید مصوبه‌ای را برای تأمین اعتبارات احداث منازل متناسب با وضعیت منطقه ارائه دهد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس بیان کرد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن، توزیع ارزاق رایگان به عشایر زلزله‌زده شهرستان اندیکا و تأمین علوفه دام آنها در دستور کار قرار گرفته است.

ورناصری خبر داد: نجات گران جمعیت هلال احمر در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب‌دیده از جمله چادر، مخزن‌های نفتی، مخازن ثابت آب، پتو، موکت، مواد غذایی خشکبار و ایرانیت برای ایجاد فضای نگهداری دام، موکت، نایلون پوششی، مواد غذایی و اقلام بهداشتی هستند.

وی گفت: اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان و شهرستان اندیکا به‌سرعت در منطقه به ارائه خدمات پرداختند؛ همچنین با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک در این مناطق نیز اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم‌پاشی، رصد و پایش بیماری‌ها در حال اجراست.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس افزود: اداره گاز مسجدسلیمان نیز کار نشت‌یابی بیش از ٢۵٠ کیلومتر از خطوط انتقال گاز، تغذیه و ایستگاه‌ها در مناطق شهری و روستایی شهرستان را انجام داده است.

وی ادامه داد: اعزام تیم بازرسی و HSE برای بازدید از پایگاه‌های آماده در اورژانس اندیکا و شهرهای معین و همچنین آموزش HSE به مدارس و نیروهای اورژانس این شهرستان نیز انجام شده است.

ورناصری اظهار کرد: بر اساس آمار بنیاد مسکن استان خوزستان تا روز گذشته یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی ارزیابی شده که از این بین واحدهای احداثی روستایی ۶۰۸، تعمیری روستایی ۴۰۲، احداثی شهری ۴۷، تعمیری شهری ۲۴۵ مورد بوده است؛ همچنین ۳۸ روستا و شهر زاووت بخش چلو از زلزله آسیب دیده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس بیان کرد: بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر تعداد روستاهای بازدید شده ۱۴۴ مورد بوده که ۵۳۷ واحد مسکونی تخریب شده را تأیید کردند.

ورناصری یادآور شد: تعداد تیم‌های عملیاتی موجود در منطقه نیز ۱۵ تیم پنج نفره، تعداد پرواز بالگرد ۲۰ ساعت پرواز، تعداد خودروهای امدادی و عملیاتی ۱۸ خودرو و سه کامیون بود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس گفت: شرایط منطقه خاص است و باید به موازات تمام کمک‌ها و تأمین اقلام مورد نیاز مردم اسکان آنها موقتاً و سپس به‌صورت دائمی انجام شود و از احشام هم نگهداری شود زیرا تنها سرمایه و دارایی آنهاست.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.